![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjMOhodjVuhSKYz2VYo3Z21kWoUafuwTmGyYuLzRFuP56L5sRP1MjJSD9EGjEaJtmrh1nUZgOPrx9N-FVxT15cXcgprN5JWaMogfLdID53IWK6NO2aTVCEbkXOs53aTfQncVvpkO6M7eGsA/s200/rownacszanse.png)
Jednym z efektów mojego udziału w Multiastro jest wizyta na stronach programu
Równać Szanse. Zadaniem programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze wsi i miast do 20 tysięcy mieszkańców. Jego twórcą jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, a administratorem Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży. Podstawowym celem programu Równać Szanse jest wsparcie inicjatyw społecznych służących wyrównywaniu szans edukacyjnych, a tym samym startu życiowego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich oraz miejscowości do 20 tysięcy. mieszkańców.
Przeglądając ich strony, trafiłem na
link prowadzący do modelowych projektów.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRsBXEKlcwLQhjaS_0eS66fhzIRZ2gnuM0DuNspA2QupLWWM8n7i4OPVU4V_9WVIlxqu26d-b28AiZvfQMWBduz914oUHmsssRaiRY5cvP6RyvPodiHUvimIKvJuUO4P4qQTyGXT6B9ppk/s200/klub.jpg)
Trafiłem tam na
Klub Młodego Odkrywcy, który jest projektem Kłodzkiego Towarzystwa Oświatowego. Jak czytam we wstępie:
Celem projektu „Klub Młodego Odkrywcy” jest rozbudzanie zainteresowań młodych ludzi naukami ścisłymi. Zajęcia prowadzone w Klubie są odpowiedzią na anachroniczny sposób nauczania fizyki, matematyki, chemii i innych nauk z tej gałęzi wiedzy, który całkowicie pozbawia uczniów naturalnej wyobraźni i chęci doświadczania. W przeciwieństwie do lekcji w szkole w Klubie nie wychodzi się od teorii, ale od praktyki. Założeniem projektu jest, że każdy jego uczestnik samodzielnie przeprowadza eksperyment lub doświadczenie. Dzięki temu pytanie o to, w jaki sposób można wytłumaczyć jego przebieg staje się naturalne.Po rejestracji pobrałem dwa e-booki, zawierające opisy doświadczeń realizowane w ramach Klubu odkrywców (około 500 opisów). Zobaczymy, na ile się przydadzą i czy da się je "ożenić" z
wirtualnym astronautą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz