Rozpoczęliśmy od wczytania scenariusza
globeatnight\200803191052.scn.
Następnie w oparciu o wcześniej przygotowany
arkusz przeprowadziliśmy parę pomiarów:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhTQAHD2ZOgObrCwfKBNb4BY0gugjFsOzCjL7S3ovX-4FzqcROxfAXqL8zNbguGXy_awj5-5VllTNeJgr0jfamOI5F_yg0Lh5goMLj_JdY_cBjeaN2tOyljAi8TWjCuH1B3N2ttjNLjX3BT/s400/pomiary.jpg)
O godzinie 13:53 Paweł rozpoczął EVA w celu oględzin osłony termicznej Delty (scenariusz
globeatnight\200803191353.scn). Powrót do statku nastąpił o 14:21.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj2XS1zbrJ0LKWNaQMgO3rZ6mWvJ0hQDVWjsQgscuejF00QVVSpk1mdIJCrGSAx5hA07nHFN9Kyn6fckTBzKC4grjCdskHgcNu7-WDVjo-nfNU9WlgdauobP7oZJ1ClpXqIHZMjxKHwWFW0/s400/eva2008031929.jpg)
Podczas dokonywania oględzin przelatywaliśmy nad Południową Ameryką. Grafiki z tego wyjścia można obejrzeć
tutaj. Następnie Paweł obniżał stopniowo orbitę, aż osiągnęła ona wysokość 300km. Nastąpiło to mniej więcej o godzinie 17:36. Następnie przypomniałem sobie namiary bazy, w której mieliśmy wylądować:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjICgE27o-SCDT3ivn4o_k8RJ8Dp-P6N6dMn7sOTiKSymxBIXZpbNZHX-C7IUgBqWGdfSuDG48bBM8UJOZGJoMLm3yxu_grppVOyCjF5iWBHszRR1v7kvfLIpdf6lMHlgsUAryB29oWZI0W/s400/baza.jpg)
Wyhamowanie statku rozpocząłem o 20:11:28. Trwało ono około 26 sekund i jak się potem okazało było przedwczesne.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhX3AiYoPBSh0dodL69I_qk0RrkXalt6b-Mrbm2RBjXHLmc8WAVgUIw-zDIXJVqhZkS3Gft8v2K6Eh2TFp2tmwxbRZzZsIrWAX3IKubVVo6UQyqt5KuqUe7YA0hvVLjrToQlUjVV66cOzWO/s400/capture_20032008_112123.jpg)
Około 20:29 przelecieliśmy nad Hawajami:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg2glKRoWN-1UHAY4gI-Oq03lQopBPw4Bc-NMYHDOJ7Sh274T7foBmkkKXjPz90WSMGfxwqp586QdxpG_Lc7Az8e6cHMN-Mx3wTVDifkUV7ELpgpsqpjJP9aXofd8T1VabVGdG4z82xI8SB/s400/nadhawajami.jpg)
Chwilę potem byliśmy już nad Ameryką Północną:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEioojG05AnVFJM8VNK2dL5E4C7566EsHw2vFTXHhBXMpOAVFHPAz3dGC4zCb-hDOcZX962WD4NwHcQwoDPqukXxP90fszdZF83jspE5bQ0KYqbTfEjskCAP5UmEeBzhD1OvhyHpgdJD80AU/s400/capture_20032008_123241.jpg)
O 20:43 pancerz naszej Delty był już rozgrzany do tego stopnia, że wokół statku pojawił się obłok plazmy:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiRypfvbKsGhz3QEo-XhOoajxk9UYIwdOCq8Z_-SCAmuOWUJXQxke8HD08w6jRRJeXlZlS9CG6u0cQYXzVaggHM7a2Vjryn_6UXYs-zsiG5WUoelxTmug7l_cmRAHnK9dsGEWs-dUBOcUMC/s400/Schowek02.jpg)
Na szczęście przez cały "gorący" etap lotu przeprowadził nas autopilot. Gdy tylko zakończył on swoją pracę, przeszedłem na program lotu atmosferycznego:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjgpooIZeS8SQ8umVODegE-VXAaLjtkV8cg9tHIHldOOwjLx9NP7QgWMiwzyrtoTPFbYerHan3zun7QA06GU-byCyaTcTs_6m7Wi45m9X8_m7DNmur3G6sQjentPbs837ypfngbGGgHlcnV/s400/Schowek03.jpg)
Było to o godzinie 20:53. Udało nam się dolecieć praktycznie nad Skandynawię, gdzie brak paliwa zmusił nas do lądowania. Zakończyło się ono o 21:44. Przebieg lądowania zapisałem w albumie:
http://picasaweb.google.pl/JacekKupras/GlobeAtNightLandingŁączność z bazą nawiązaliśmy półtorej godziny później.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiNktegDIYnDO8xhsV_22H9DomHai7Gvj-T5bt20VZv1NvklEOM8ofqv9MfYtOFNWReS_I1xUS4IllnjDAXWvnCDMyfHpQojzjbxIPhumML3zqS3w0WpfYw952tXLfs5zRUpWnaDBS4roRa/s400/Schowek08.jpg)
Obok zamieszczam
link z programu World Wind. Poniżej widać mapkę dokładnie pokazującą miejsce lądowania:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiBDxETp_3sAqIT24rxZ0pUE9IwxMemkAxAfeM-xL9kjkONCJxoCpxL_wATTorFGkyT4MmtL1eobd_IKr563aRKk_EfCJm1RiZ_Od_HGPArWylx3o_-Po6qqxoz-yccckIM2CRhjDrfb6j7/s400/Schowek01.jpg)
Już "na piechotę" (modyfikując scenariusz) dociągnąłem naszą Deltę na stanowisko w Miechowicach.
Przy okazji - pobrałem dane z Globe at Night do ArcGisExplorera. Można tym samym powiedzieć, że zamknąłem tym główną część tego projektu.
Pozostaje jeszcze uporządkowanie danych i tym podobne pierdoły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz