czwartek, 14 stycznia 2010

Rok Astronomii 2009 - Updated.

I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\rokastronomii2009Updated
Tak wygląda mapa, przedstawiająca schemat materiałów edukacyjnych stworzonych pod kątem MRA:
Tak zaś nasze ich podsumowanie:

Przed chwilą przerzuciłem na Slideshare zaktualizowaną prezentację będącą swoistym przewodnikiem po Roku Astronomii 2009 na naszym blogu. Skończyłem również raport dla Fundacji Rozwoju Systemów Edukacji związany z ich patronatem nad naszą stronką. Jego kopia na Mediafire jest tu. Zawiera ona głównie indeks tego, co na naszym blogu można znaleźć. Po prostu zauważyłem, że w materiałach w sieci dla "małolatów" dotyczących astronomii jest pewna luka. Ponieważ równocześnie potrzebowałem kopii bezpieczeństwa dla moich własnych notatek dotyczących głównie amerykańskich materiałów edukacyjnych, pomyślałem sobie, czemu właściwie nie trzymać ich w sieci w formie bloga? W ten sposób powstała swoista baza danych, której fragment właśnie teraz czytasz. Została ona pomyślana jako rodzaj "astronomicznego ABC", ze szczególnym położeniem nacisku na symulacje komputerowe realizowane przy pomocy Celestii lub Orbitera.
Tym, którzy pragną poznać pozostałe litery polecam odwiedzenie portalu astro4you lub serwisu HandsOnUniverse Polska.
By ostatecznie zamknąć temat, przypomnę jeszcze o prezentacjach:
Galeria na FRSE: zawiera krótki opis oraz kilkanaście zdjęć powstałych w ramach naszego prywatnego odkrywania kosmosu;
Scratch 2009: zebrałem w niej wszystko, co może się przydać w orientacji po zasobach Scratcha;
Scratch w edukacji domowej: mój wątek na forum ed;
Scratch konto - moje konto w społeczności Scratcha;
Celestia 2009: poświęcona Celestii oraz związanym z nią materiałom edukacyjnym;
Celestia 2009 - Mapy: pewnego rodzaju bardzo szkicowy przewodnik po kosmosie Franka Gregorio;
Kosmos w pracach plastycznych dzieci: zawierająca zdjęcia z zajęć w bytomskim MDK nr. 2;
Odkryj swój Wszechświat przy pomocy Orbitera: prezentacja w dużej mierze inspirowana e-bookiem Go play in space oraz serią tekstów Orbiter for educators Bruce'a Irvinga.
Na razie pass: zawiera prezentację podsumowującą konkurs "Odkryj Swój Wszechświat"
Astromemo: tekst w którym znajdowały się podsumowania poszczególnych miesięcy. Odpowiadające im teksty przerzuciłem również do Worda, następnie zaś umieściłem na MediaFire jako doc i docx.
Podsumowania roku 2008, które do tej pory znajdowały się na bocznym pasku bloga: Celestia 2008 podsumowanie, Orbiter 2008: Podsumowanie, Ostatnia kartka z kalendarza, Czekając na Nowy Rok.

Brak komentarzy: