![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhfe-hwxKApWSnLokVTW2sBh6Dlt3QL2JZlnmC2XUD_Gy_yl4OoRag-4z5S8XU1xf5nYhYCdWlMupd8DfeWhVcM8-BbWjSvI7BIBHtkIU7mrSYYXcnQm6glNhmrVsW2UWzIN0NHyf7z89Cl/s200/orb01.jpg)
Count - ilość wyświetlanych gwiazd. W przykładzie po lewej wynosi ona 4000. Maksymalnie może wynosić 100000. Podanie jako wartości 0 wyłącza widok gwiazd.
Brightness - jaskrawość - w przykładzie po lewej wynosi ona 0.90, może się wahać w przedziale -4 do 4.
Contrast - kontrast (tylko czego, wzajemnej jasności gwiazd? - jeszcze do końca tego nie rozgryzłem) - wynosi on 4, może zaś się wahać w przedziale od 0 do 5.
Twórca Orbitera, dr. Martin Schweiger zaleca, by w przypadku gdy używamy małej ilości wyświetlanych gwiazd ustawić kontrast rzędu 1,5 oraz jaskrawość rzędu 0,8. Przy wyświetleniu wszystkich gwiazd wartości te powinny wynosić jego zdaniem: Brightness: 1,5 oraz Contrast: 1. Ja osobiście używam zestawu wartości podpowiedzianego przez Bruce'a Irvinga w tutorialu Go Play in Space. Podsumowując: każdemu co kto lubi. Myślę, że eksperymentować warto, by uzyskać obraz gwiaździstego nieba akurat taki, jaki nam odpowiada.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz