![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhrqUUXGTk6amsaPuKMm8UttegeIp-TuZXisbiry0r8rs3cPo90w9SqwxH5vrdFaYKtunNCxHwrg8sOFikpyfDNtsksFXwbe85gR-bst4wPN4fW6Vu5RLZOAJ7wsxrHQnveHnNY5-O1r_s/s400/chan2large.jpg)
Tak wygląda zapowiedź
lądowania Atlantisa na jednej z grafik pochodzących ze strony
NASA KSC Video Feed. Oczywiście najlepiej jest śledzić lądowanie na bieżąco, za pośrednictwem transmisji ze strony
NASA TV lub kierując się wskazówkami zawartymi w tekście jak
Nasa TV i inne. Polecam też
na bieżąco śledzenie wątku poświęconego misji na astro4
you. Ja niestety niebawem wychodzę, zapewne zatem stracę możliwość oglądania lądowania. Potem jednak uzupełnię tego posta o informacje o tym, co przy transmisjach z lądowań wahadłowców jest istotne.Wróciłem, i
jak widzę lądowanie zostało przełożone na jutro. A zatem:
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjrsXAG6L_sazXHsdRZqqxPhwtOTofNJYQB_QmqPnnmZKORVE18N8H8nNBxKgFs_OTgEJQB9Gc54YyHhmkQsE1temrid4k47ian-48sheRNH7jfOjAp5wqvZxezNiP8DEiKHRd4RPTTKMU/s200/tracks.png)
Widoczne po lewej stronie mapki to tzw.
groundtrack. Te obok pochodzą oczywiście ze
strony misji STS 125. Pokazują one warianty możliwych ścieżek podejścia wahadłowca do lądowania. Każda misja posiada taką stronę. Wystarczy w adresie podmienić frazę
sts125 na numer misji, która nas interesuje. Warto też zwrócić uwagę na linki
Automated DOLPAD oraz
DOLPAD Explanation gdzie znajdziemy informacje o lądowaniu rozpisane w postaci tabelarycznej, włącznie z długościami i szerokościami geograficznymi oraz wysokościami odpowiadającymi poszczególnym fazom wejścia w atmosferę i lądowania.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi9oDqe5l1-gRyhFsab4qX_-yVoA56-d4v4mmXnsYvCRPb3fNJphYNFb_h7M8_sg7ZPtBOjEZ9wE3z5IXBFutBLfFiBjn0fhuydRgFmauaBxbQ6YOgCTi2HCz_RzWtPTfL4ycr3GqMkgyQ/s200/bases.png)
Głównymi potencjalnymi lądowiskami są:
Centrum Kosmiczne imienia Johna F. Kennedy'ego,
Edwards Air Force Base,
White Sands Space Harbor. Centrum Kennedy'ego jest oczywiście lokalizacją pierwszorzędną. Warto odwiedzić stronę z podglądami z kamer, znajdującą się
tu. W przypadku lądowania w bazie Edwards konieczny jest transport wahadłowca do KFC - kosztuje on,
bagatela, 1,7 miliona dolarów i jest realizowany przy pomocy odpowiednio
zmodyfikowanego Boeinga 747. Białe Piaski są rozważane jedynie w ostateczności, gdyż zdaniem specjalistów z NASA piasek może uszkodzić poszycie lądującego wahadłowca. Pełna lista lądowisk, z których może skorzystać wahadłowiec znajduje się
tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz