poniedziałek, 12 maja 2008

Małe sprzątanie.

Zrobiło mi się raptem 10MB wolnego miejsca na dysku C, co wymusiło na mnie dosyć nerwowe porządki. Przy okazji na pulpicie znalazłem parę ciekawostek. Oto one:
Playing in Space: prezentacja stworzona przez Bruce'a Irvinga dotycząca zastosowania Orbitera w Edukacji poleciała do folderu z prezentacjami zastosowania Orbitera w edukacji.



STS 123 Press Kit - obszerny, stworzony przez NASA PDF poświęcony tej misji znalazł sobie miejsce na spacedysku nr. 1. Być może się jeszcze przyda. Warto jednak wiedzieć, że opracowania znajdujące się na forum Astro4you w dziale Publikacje działu astronautyka wcale nie są gorsze ... i są po polsku;)
One Small Step for Man, One Giant Leap for Man-in-the-Loop Simulation - mały, 6 stronicowy pdf'ik poświęcony zastosowaniu symulatorów w misji Apollo. Można go ściągnąć spod tego adresu, znajduje się on na serwerze należącym do Simulation Industry Association of Australia. Intrygujący. O zastosowaniu symulatorów w edukacji napiszę jeszcze kiedyś. Nie są to przypadki zbyt liczne, lecz bardzo dają do myślenia. Na razie dokument ląduje na dysku E, w dziale poświęconym Orbiterowi: "Czego się uczyć dalej".
Kolejna ciekawa rzecz to Delta V. Jest to pierwszy numer internetowego magazynu poświęconemu Orbiterowi. Niestety, gdy próbowałem znaleźć oryginalną lokalizację z której ją pobrałem, moje łącze biło wszelkie rekordy prędkości;) Dlatego napiszę tylko, że można znaleźć ją w Fabryce Rakiet.
Science, Evolution, and Creationism: PDF broniący teorii ewolucji wydany przez National Academy of Sciences. Wspominałem już o tym PDF'ie wcześniej. Przy okazji zlinkowałem sobie post Singera Dancing about biology, w którym jest wspomniany najnowszy film broniący kreacjonizmu: Expelled.

Miejsce Europy na mapie globalnej ewangelizacji - mapa pobrana z serwisu http://www.worldmap.org/. Naprawdę fajna, tylko do końca nie wiem, o co autorom serwisu chodzi. Pomimo tego, że obecnie określam siebie jako agnostyka, zawsze żywiłem duży szacunek dla chrześcijaństwa. Gdy jednak obserwuję czasem działalność różnych grup "mejd in baj juesej", będących produktem nauczań dziwnych ludzi, najczęściej z anglosaskim rodowodem, to wymiękam. Jakie ambicje mają ludzie prowadzący wspomniany serwis - trudno mi powiedzieć. Nie wgłębiałem się. Na pewno jednak warto na niego wpaść ze względu na jakość map;)
2006 NASA Strategic Plan - pomyszkowałem w blogu Singera, aby przypomnieć sobie źródło, z którego miałem ten plik. Tych, co nie lubią myszkować zapraszam przynajmniej na YouTube do obejrzenia streszczenia dokumentów które tam znalazłem. WARTO: film trwa jedynie 2minuty.

Space Shuttle Ultra V1.06. Gdyby się jednak okazało, że ten dodatek do Orbitera nie nie jest ultra, to zamiast podmieniać standardowego Atlantisa, spróbujemy go przemalować. Na Endeavour'a lub Discovery.


Skylab 1973 - dawnych wspomnień czar. I to nie jedna stacja, lecz parę. Można nawet chyba przy pomocy X 15 przycumować;) Gdy przeglądam reprodukcje starych, nasowskich materiałów to czuję dziwną nostalgię. Tak jakbym oglądał Bonda z Connery'm. Odnotowuję jeszcze linki do Wikipedii, zarówno polskiej jak i angielskiej. A skoro o starociach mowa, linkuję jeszcze to.
Tymczasem Jerzy Wojciech Piskorz-Nałęcki na stronie http://potopy.pl/new/index.php rozważa jak zbudowano arkę. Strona jest poświęcona dwóm jego książkom. Autor jest byłym wykładowcą Politechniki Szczecińskiej, obecnie zaś konsultantem Stoczni Szczecińskiej Nova. Tak przynajmniej pisze na jego stronie.

Geoplayer Mars: http://www.geoplayer.com/gateways/mars.html kolejny wirtualny globus. Grafika po lewej to Olympus Mons, najwyższy wulkan w Układzie Słonecznym. Grafikę tą pobrałem przeglądając powierzchnię Marsa on-line. Jest również wersja off-line. Demo do pobrania tutaj.

Brak komentarzy: