czwartek, 6 grudnia 2012

Khan zagospodarowany

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\bct\blendedlearning\BlendedLearningIndeks.htm
Podoba mi się powyższy film z co najmniej trzech powodów:
  • jest autentycznym przykładem pracy dziecka z Khan Academy;
  • dobrze pokazuje mechanizmy grywalizacji wbudowane w system. Wspomnę tu, że tam gdzie Khan jest używany w sposób bardziej systemowy i gdzie pracują na nim grupy znających się nawzajem dzieci,  można dzięki takiemu systemowi odznak  uruchomić mechanizmy zdrowej rywalizacji między nimi. Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, o czym nie wspomniała Agnieszka. Mam tu na myśli system punktowy, który premiuje nie tylko rozwiązanie zadań ale również przykładowo oglądanie filmów. Jego działanie w trakcie sesji nagranej przez Agnieszkę można podpatrzeć zwracając uwagę na małe, niebieskie pole z wyświetlającymi się punktami. Najlepiej widać je oglądając film w trybie pełnoekranowym;
  • film sam w sobie jest dobrym przykładem sensownego projektu edukacyjnego możliwego do przeprowadzenia na poziomie szkoły podstawowej. 
Na koniec dodam, że do nagrania użyto programu Screencast-o-Matic. W wersji darmowej może się on przydać nie tylko w kontekście Khana.

Brak komentarzy: