poniedziałek, 2 czerwca 2008

Przelot Discovery i Iss zaliczony.

Udało nam się wczoraj zaliczyć przelot Discovery oraz Iss. Informacje o tym zjawisku miałem dzięki astro4you. Dokładniejsze dane uzyskałem z serwisu www.heavens-above.com. Serwis ten umożliwia wyświetlenie informacji dotyczących lokalizacji interesujących na s obiektów na mapie nieba. Poniżej zestawiłem ze sobą wypreparowane dane dotyczące przelotu Discovery oraz Iss'a:Osobiście zaskoczyła mnie jasność obu obserwowanych obiektów. W pierwszej chwili mieliśmy nawet wątpliwości, czy ISS nie jest przypadkiem wysokolecącym samolotem.
Na astro4you pojawiło się parę zdjęć tego zjawiska autorstwa: rapidhaila, kamila, oraz animacja poklatkowa w wykonaniu AirQ. Przypomniało mi to zdjęcie, które widziałem kiedyś na apod'zie. Poszperałem chwilę, i jest:Zdjęcie to wykonał Dirk Ewers, zaś na jego stronie można znaleźć towarzyszące mu filmiki w formatach avi i mpeg.
Dziś jeszcze będę chciał zobaczyć: 19:54 dokowanie Discovery do stacji ISS oraz o 21:52 otwarcie wlazow Discovery & ISS i ceremonię powitania.
Mam też w planie przejrzenie tutoriala pokazującego przelot wahadłowca do stacji ISS, którego adres odnotowałem sobie w tym poście.

Brak komentarzy: