niedziela, 13 marca 2011

"Bycze oko"


I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\mated.htm
Ładne zdjęcie. Pochodzi z dzisiejszego APOD'u i przedstawia Mare Orientale, widziane obiektywem szerokokątnym sondy LRO. Przyda się, podobnie zresztą jak definicja krateru uderzeniowego z Wikipedii czy link do bliskiego Księżyca. Powoli zbliżam się do końca tłumaczeń materiałów znajdujących się na stronach WWT. Trochę mnie one zaskoczyły - spodziewałem się bowiem że będą one koncentrować na głębokim kosmosie, a tymczasem przedmiotem ich stała się morfologia powierzchni planet. No i dobrze, dzięki bowiem takiemu podejściu przydadzą się również w kontekście Orbitera nie wspominając już o Celestii. Naprawdę fajne. Poniżej jeszcze zamieściłem film przedstawiający Mare Orientale sfilmowane kamerami sondy Kagua:

Dołączyłem je aktualizując (10 maja 2012) z okazji MoonKAM'u tego posta. A wszystko za sprawą analogicznego lotu, rozpoczętego w punkcie oznaczonym na mapie poniżej:
Orbita, na której znajduje się marker nosi numer 1822. Grail znajdzie się na niej 2012/139/ - znów nie mam pod ręką kalkulatora umożliwiającego obliczenie, jaka to "normalna" data misji.

Brak komentarzy: