poniedziałek, 24 sierpnia 2009

Ostatni posterunek.

Urzekła mnie ta grafika oraz towarzyszący jej tekst który znalazłem na APOD'zie. Poświęcone są one Sednie, jednej z tych tajemniczych, odległych planetoid transneptunowych krążących po rubieżach Układu Słonecznego. Podążając śladem hiperłączy z APOD'u znalazłem jeszcze objaśnienie powyższej ilustracji: Nie udało mi się natomiast ustalić miejsca ani czasu, skąd stojący na Sednie astronauta mógłby wykonać powyższe zdjęcie. Dlatego wstępnie ustawiłem sobie Celestię na widok nieco podobny do powyższego: By go przywołać w Celestii 1.6 wystarczy kliknąć tutaj. Zielonymi markerami oznaczyłem pozycje Antaresa oraz Spiki. Poniżej natomiast zamieszczam prowizoryczną lokalizację sedniańskiej bazy: Będę ogromnie wdzięczny za dalsze wskazówki:)

Brak komentarzy: