sobota, 10 września 2011

Najkrótszy Scratch;)

Kiedy po raz ostatni pisałem o tutorialach do Scratcha? Już nie pamiętam. Cóż, odkąd Paweł mi ze Scratcha wyrósł jakoś nie czułem takiej potrzeby. Dziś jednak znalazłem film który musi wylądować na blogu:
 
Trafiłem na niego dzięki rekomendacji znajdującej się w tekście  Digital Storytelling with Scratch. Film został zrealizowany na potrzeby K12 Online Conference przez Chrisa Betcher'a, nauczyciela z Australii. Betcherowi udało się w nim wyeksponować wszystko, co istotne przy rozpoczęciu przygody ze Scratchem. Gorąco zachęcam, aby spróbować powtórzyć pokazane na filmie przykłady tworzenia programów. Dodatkowe materiały znajdują się tutaj.  Przy okazji zachęcam do odwiedzenia portalu ScratchEd
Jest to aktualnie najlepsze źródło materiałów tworzonych przez nauczycieli posługujących się w swojej pracy tym środowiskiem programowania. Zawiera on relacje z zajęć, materiały edukacyjne, dyskusje. Ponieważ materiałów jest dużo, najlepiej zacząć od przeglądu tych rekomendowanych przez Resnicka. Potem zaś, cóż - wedle uznania. Ja na szybko zlinkowałem sobie tekst Imaginary Worlds Camp at Calvin College ze względu na towarzyszącą mu galerię projektów.

1 komentarz:

Chris Betcher pisze...

Pozdrowienia z Australii! Dziękujemy za mój film o Scratch. Kocham widząc wspólne i wiedząc, że inni ludzie mogą z niej korzystać. Nie mówię Polska (używam Google Translate) ale widząc go na polskiej stronie jest miłe uczucie, bo mój ojciec był polski.