wtorek, 19 maja 2009

Galileoskop poszukiwany ...

Gdy sprawdzam, jak ludzie wchodzą na naszego bloga, to okazuje się że mnóstwo wejść wynika z poszukiwań Galiloskopu. Tymczasem, jak na razie ani widu ani słychu. Jedyne, co mogę napisać to najprawdopodobniej (dzięki za informację:)) Galileoskop będzie prezentowany na Pikniku Naukowym w Warszawie 30 maja w namiocie Centrum Fizyki Teoretycznej PAN. Kiedy znajdzie się w normalnej sprzedaży? Jak mogę przeczytać na stronie projektu, pierwsi klienci będą się cieszyć Galileoskopem w czerwcu. Czy to oznacza, że również Zamkor w tym czasie rozpocznie sprzedaż? Nie wiem. Natomiast, jak widzę, zaczyna się pojawiać co raz więcej odpowiedników. Pisałem już o Spice.
Ponieważ sam się nią bawiłem, to z całym przekonaniem mogę ją polecić każdemu, kto chce mieć fajną pamiątkę związaną z MRA a równocześnie wartościowy, edukacyjny zestaw. Zamieściłem też informację o FirstScope Celestrona:
Tu trudno mi cokolwiek powiedzieć, sądząc jednak po jednej z recenzji, może być to również wartościowy zakup (oczywiście w kategorii zestawów edukacyjnych - pierwszego kontaktu z astronomią). Natomiast dzisiaj na astro4you znalazłem takie coś: Teleskop ten to Skywatcher Heritage 130p Flextube. Nie jest wprawdzie sygnowany logiem MRA, lecz odwołuje się do tradycji z tym związanej. Wystarczy przyjrzeć się zresztą tubie opisanej nazwiskami ludzi którzy się zapisali w historii astronomii, oraz nazwie zawierającej słowo dziedzictwo. Nota bene owa tuba wygląda identycznie, jak w przypadku wspomnianego wcześniej Celestrona. I w tym wypadku, jakoś tak zapala mi się czerwone światełko.

Brak komentarzy: