poniedziałek, 9 lutego 2009

Księżyc dziś, Księżyc kiedyś …

Od Rok Astronomii: Luty
Zabawne zestawienie – powyżej Księżyc w pełni, na zdjęciu uzyskanym przez Mikroobserwatorium, poniżej ten sam Księżyc, jeszcze “w proszku” po kolizji, która wydarzyła się niedawno. (cel22_112, cel23_117)
Od Primitive Earth Moon
W centrum grafiki powyżej widać dysk, który uformował się z odłamków Orfeusza i wyrzuconych w przestrzeń fragmentów płaszcza Ziemi, którą jako rozpaloną, magmową kulę widać po prawej stronie.
Nie chce mi się dzisiaj pisać zbyt wiele, dlatego zapraszam do lektury tekstu o tym, kiedy powstał Księżyc. który znalazłem w Cytadeli. Tutaj notomiast pozwolę sobie jeszcze tylko streścić krótko dotychczasową podróż.
Rozpoczęła się ona w repozytorium Celestii, skąd pobrałem Początki Ziemi i Księżyca. Start był udany, potem przenieśliśmy się jakieś 4,6 mld lat wstecz. Skacząc jakieś 50 milionów lat do przodu byliśmy świadkiem kształtowania się młodej Ziemi, potem zaś przenieśliśmy się w pobliże Orfeusza. W końcu zaś – Bang!

1 komentarz:

blusior pisze...

Wspaniałe.Mam Celestie ...ale nie daje rady z dodatkami,poza nie zanajomością języka.Ach...porażka.Taka przygoda i podróż wehikułem czasu siedząc w domu,a tu-NIC!.Dobrze ,ze mam Wasz blog,chociaż tyle.Swoja droga Celestia jest tak popularnym astrosoftem,ze w końcu powinno ukazać się jej tłumaczenie,albo chociaż pomoc w dodawaniu takich cudów jak u Was.Doprawdy wspaniałe.Do tej pory u mi zadziałał poprawnie jeden dodatek,zresztą dzięki temu blogowi.
Pozdrawiam i dziękuje za ta chwile piękna "podróży"