sobota, 7 czerwca 2014

Ma rację Wolfram ...

I:\pappert\blendedlearning\mistrzowiekodowania\mistrzowiekodowania.htm
Oto co ma do powiedzenia na temat nauczania matematyki w szkołach Conrad Wolfram, twórca między innymi systemu Wolfram Alpha:
Ponieważ jednak oprócz posiadania racji dobrze jest mieć odpowiednie narzędzia by ową rację wdrożyć w życie, chciałbym polecić stronę mistrzowiekodowania.pl:
Nie jest ona niczym innym jak systematycznym i dobrze przemyślanym programem wdrożenia Scratcha w polskich szkołach. Projekt funkcjonuje od września 2013, kiedy rozpoczęto pilotaże w 34 szkołach. W ich trakcie przeszkolono 74 nauczycieli oraz około 1200 uczniów, przetestowano też materiały edukacyjne oraz system wsparcia nauczycieli. Pilotaż zakończono w styczniu bieżącego roku w Centrum Nauki Kopernik. Na dzień dzisiejszy przez szkolenia przewinęło się przeszło 300 nauczycieli i to bynajmniej nie informatyków - są wśród nich poloniści, plastycy, biolodzy, nauczyciele języków obcych, matematycy, bibliotekarze, informatycy i historycy, co nie dziwi uwzględniając prostotę tego środowiska do nauki programowania. Najważniejszym jednak, moim zdaniem, elementem całego projektu są materiały edukacyjne, na które składają się trzy instrukcje opisujące samo środowisko oraz osiem modułów dedykowanych organizacji zajęć. Wszystko to czytelne, ładnie zrobione, opracowane na licencji CC-BY-SA „Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0 Polska” przez OEIiZK dzięki wsparciu finansowemu Samsunga. Jak dla mnie - ciekawy przykład wspólnego przedsięwzięcia uznanej placówki edukacyjnej oraz korporacji. Tak sobie myślę, że  Mistrzowie kodowania są projektem dzięki któremu pomysły pana Wolframa dałoby się wcielić w życie. To, czy ktoś na coś takiego się odważy, to inna sprawa. Zacząłem TED'em, na zakończenie niech będzie inny TED: Let's teach kids to code!

Brak komentarzy: