niedziela, 11 stycznia 2015

WWT na otwarcie roku

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\americanpilotages\JaktorobiliAmerykanie.htm
Poniższy film pokazał się jakiś tydzień temu na stronie programu:
Najważniejsza w nim jest wiadomość, że WorldWide Telescope staje się programem o otwartym kodzie. Jak wpłynie to na dalszy rozwój aplikacji czas pokaże. Nowością jest również portal http://wwtstories.org/, gdzie opisano niektóre z przykładów zastosowań tego programu. 
O niektórych z nich pisałem już na tym blogu. U nas natomiast na razie nie mam koncepcji na dalszy rozwój Ambasadorów WWT. Mam tu na myśli przede wszystkim rozwój nowych materiałów edukacyjnych.  No, ale jeszcze zobaczymy. Teraz natomiast przypomnę, że nagranie mojej ostatniej prezentacji wygłoszonej w trakcie konferencji "Astronomia i badania kosmiczne w edukacji" znajduje się pod tym adresem, natomiast ostatnie podsumowanie działań związanych z WWT jest tutaj.
Update, 31 marca:
Bardzo ciekawym wystąpieniem na temat możliwości WWT jest pokaz poprowadzony przez Curtisa Wonga w ramach programu Future Initiative organizowanego przez system uczelni znajdujących się w Nowym Jorku. Prezentacja pod tytułem Mapping the Universe and Other Small Things trwa przeszło godzinę i pokazuje chyba wszystkie  najważniejsze aspekty posługiwania się WWT:

Brak komentarzy: