piątek, 26 lutego 2010

Spaceflight Challenge.

Jakiś czas temu napisałem kilka postów o serwisie Virtual Astronaut. Natomiast w ubiegłym tygodniu wpadła mi w ręce aplikacja ISS 3-D Teaching Tool Europejskiej Agencji Kosmicznej. Poniżej zamieszczam serię zrzutów ekranowych z jej przeglądu:
Myślę, że pozwoli to wyrobić sobie opinię, czy pobrać i instalować ten program czy też nie.
SpaceFlight Challenge można obsługiwać w dwu trybach. Pierwszy z nich to rodzaj gry, w trakcie której poruszamy się po stacji ISS wykonując przydzielone nam zadania. W drugim trybie po prostu mamy listę zadań, z których wybieramy te, które nam odpowiadają.
Postanowiłem jeszcze poszukać trochę pod hasłem ISS simulator i oto co znalazłem:
ISS Simulator: zupełnie inny program, niż ten powyżej. ISS Simulator służy do generowania obrazów Stacji ISS podobnych do tych, jakie można uzyskać w trakcie obserwacji teleskopowych. Dzięki temu możliwe staje się prawidłowe rozpoznanie elementów stacji widocznych na uzyskanych przez teleskop zdjęciach.
Incredible Adventures: do tej strony doprowadził mnie ten link. gdzie możemy załatwić sobie lot na prawdziwą stację, za skromną kwotę wahającą się pomiędzy 15 a 25 mln USD.
Wypada jeszcze wspomnieć o SpaceStationSim 2.2, przy czym z góry uprzedzam, że nie mam pojęcia ile ten program w rzeczywistości jest wart. Na koniec jeszcze - HobbySpace.com, gdzie wykaz tekstów poświęconych różnym symulatorom jest tu.

Brak komentarzy: