Podoba mi się powyższy film z co najmniej trzech powodów:
- jest autentycznym przykładem pracy dziecka z Khan Academy;
- dobrze pokazuje mechanizmy grywalizacji wbudowane w system. Wspomnę tu, że tam gdzie Khan jest używany w sposób bardziej systemowy i gdzie pracują na nim grupy znających się nawzajem dzieci, można dzięki takiemu systemowi odznak uruchomić mechanizmy zdrowej rywalizacji między nimi. Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, o czym nie wspomniała Agnieszka. Mam tu na myśli system punktowy, który premiuje nie tylko rozwiązanie zadań ale również przykładowo oglądanie filmów. Jego działanie w trakcie sesji nagranej przez Agnieszkę można podpatrzeć zwracając uwagę na małe, niebieskie pole z wyświetlającymi się punktami. Najlepiej widać je oglądając film w trybie pełnoekranowym;
- film sam w sobie jest dobrym przykładem sensownego projektu edukacyjnego możliwego do przeprowadzenia na poziomie szkoły podstawowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz