piątek, 20 września 2013

Królewski tron

I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\unawe\UniwerseInABox\littleprince\box\LittlePrinceBox.htm
I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\unawe\UniwerseInABox\littleprince\mapa\Mapa.htm
Nie przypuszczałem, że uda mi się znaleźć królewski tron właśnie w Łodzi:
Położony w pobliżu Manufaktury kusi by zakosztować odrobiny władzy .... Rozsiadłszy się na nim wygodnie poczułem przez moment jej ogrom;) Ubrany w nieco znoszoną purpurę kontemplowałem poddanych ... Przydał by się nieco dostojniejszy strój, może na przykład z wełny lamy? Chyba jednak niepotrzebnie wybrzydzam, lepszy taki niż na przykład żaden.
Nie udało mi się znaleźć wzmianki o tronie w Internecie. Anna jednak wspominała, że nawiązuje on przemysłowej tradycji miasta, czasu Poznańskich, Scheiblerów, Grohmanów tworzących przemysłową Łódź dla których była ona Ziemią Obiecaną. Tego już nie ma, podobnie jak wielokulturowego charakteru miasta który zniszczyła niemiecka okupacja połączona z eksterminacją łódzkich Żydów. W okresie wojny przez łódzkie getto przeszło około 200 tysięcy ludzi. W większości podzielili oni los tych o których mówił Kwiatek.
Po dawnych czasach świetności przemysłowej IXX wiecznej Łodzi pozostały muzea, mauzolea i cmentarze.
Próbowałem jeszcze przez chwilę odnaleźć tron na mapie miasta - nie udało mi się, lecz na pewno jest gdzieś tu

Brak komentarzy: