wtorek, 7 października 2014

Stan zawieszenia

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\mated.htm
Czy ma ktoś jakiś pomysł, co rozpościera się pod nami?
http://1drv.ms/1o9f9sF
Albo jak znaleźć się na Ziemi?
Obecność fizyków na pokładzie mile widziana:) Jak łatwo domyśleć się, obie grafiki pochodzą z Orbitera, konkretnie z DG IV autorstwa Daniela Polli. Post zaś ma przypominać o EarthKAM'ie, który rozpocznie się 21 października i potrwa do 24. Dla tych, co się nie załapią mam dobrą wiadomość. Dogrywka będzie w listopadzie, pomiędzy 11 a 18. Czasu jest zatem sporo. Przed EarthKAM'em dobrze jest zastanowić się, jak chcemy podejść do tej akcji. Warto pamiętać, że ponieważ tory orbit publikowane są tuż przed jej rozpoczęciem lepiej jest nie nastawiać się na fotografowanie konkretnych niewielkich miejsc, typu np. ściśle określonej listy miast. Ja przykładowo miałem ostatnio pecha z Polską - choć z odczytu orbit wyszło mi, że w zasięgu kamery znajdą się między innymi Kraków,  Oświęcim,  Tatry, masyw Babiej, z niejasnych powodów uzyskałem zdjęcia zrobione gdzieś w Europie Zachodniej. Nic mi też nie wyszło z Aten. Nie mam pojęcia, czemu tak się stało - prawdopodobnie nastąpił jakiś błąd po stronie organizatorów akcji.  Podobnie trzeba uważać na pogodę - pokrywa chmur nad miejscami które chcemy fotografować może skutecznie pokrzyżować plany przeprowadzenia zajęć w oparciu o zdjęcia konkretnych, zaplanowanych wcześniej miejsc. Dobrze jest zatem mieć "plan b", w czym może pomóc archiwum EarthKAM'u. Znajdziemy tam mnóstwo zdjęć wykonanych w trakcie poprzednich akcji. Wystarczy wybrać zestaw odpowiadający przygotowanemu przez nas scenariuszowi zajęć i sięgnąć po niego, jeśli coś pójdzie nie tak.  A teraz zapraszam na film. Zrealizowany przez NOVA Earth From Space opowiada o tym, jak badana jest Ziemia przy pomocy armady satelitów. A jest ich naprawdę sporo i dostarczają oszałamiającą ilość danych pozwalających spojrzeć na naszą planetę z zupełnie innej perspektywy.

Brak komentarzy: