niedziela, 22 czerwca 2008

3 dni do końca symulacji

Scenariusz: 3days.scn
Wczorajszego posta poświęciłem lekturze strony Race to Mars. Najbardziej cieszy mnie to, że udało mi się znaleźć sam film - nie ukrywam, że informacja o tym, że serial jest dostępny tylko dla Kanadyjczyków podziałała na mnie trochę deprymująco.
Tymczasem na symulacji zapas tlenu wystarczy jeszcze na 3 dni i 15 godzin. Aktualnie Delta porusza się po eliptycznej orbicie, której okrążenie zajmuje 25 710 sekund czyli nieco ponad 7 godzin. Wczoraj sprawdzałem, jakie jest zużycie paliwa w trakcie pracy silnika głównego. Początkowe parametry orbity wyglądały tak:Następnie odpaliłem silnik główny przez 30sekund, co zmieniło oczywiście parametry orbity:Zużycie paliwa wyniosło 177kg. Kolejne odpalenie trwało 60 sekund i w jego wyniku orbita przybrała kształt jak w pierwszej grafice tego posta. Tym razem zużycie paliwa wyniosło 357kg. Uwzględniając to wszystko razem: sekunda pracy silników głównych kosztuje 5,93kg paliwa.

Brak komentarzy: