środa, 23 stycznia 2013

Wracamy do Muzeum

I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\solarsystemambassadors\01\Telescopes and Space Probes.htm
Dawno nie byliśmy w Muzeum Górnośląskim. A szkoda - pora nadrobić zaległości:

A wszytko to za  sprawą wystawy Od lunety Galileusza do teleskopów kosmicznych, która będzie mieć miejsce w marcu. Mieliśmy już przyjemność ją odwiedzić w październiku 2009, przy okazji wizyty w Młodzieżowym Obserwatorium Astronomicznym w Niepołomicach. To właśnie wówczas wykonaliśmy te zdjęcia:
Widać na nich jedne z pierwszych polskich lunet, jedno z dzieł Mistrza Jana (bodajże Uranografię, choć pewien nie jestem),  teleskop z PCV oraz Galileoskop z którym zmaga się Dorota. Najciekawsza jest chyba jednak konstrukcja, przy której widać mnie;) Jest to teleskop zaprojektowany dla EuHou w oparciu o rury PCV. Przeniosłem towarzyszącą mu prezentację  poniżej:

Kto wie, być może ktoś pokusi się by podobny teleskop wykonać. Mnie osobiście korci, aby pozbawić nasz Galileoskop niezbyt galileuszowej obudowy. Kto wie, być może kiedyś ... jak mi się znudzi jego składanie i rozkładanie;

Brak komentarzy: