I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\mated.htm
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\prezentacje\PrezentacjeIndeks.htm
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\prezentacje\PrezentacjeIndeks.htm
Niestety, nie byłem w stanie umieścić kompletu wykorzystywanych przez nas materiałów edukacyjnych. Po prostu uzbierało się ich zbyt dużo, gdyż w prowadzonych przez nas dla nauczycieli szkoleniach z reguły wykorzystywaliśmy materiały dopasowane do konkretnej grupy odbiorców. Zdecydowałem się zatem umieścić jedną z ogólnych prezentacji, służącą jako narzędzie pomagające w dyskusji na temat potencjalnych możliwości wykorzystania WWT w praktyce szkolnej:
Łatwo w niej zauważyć, że na pierwszym miejscu stawialiśmy wykorzystanie programu w kontekście gimnazjalnych projektów edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań jako atrakcyjnego narzędzia wspomagającego prezentacje.
Podobnie było z materiałami opublikowanymi na portalu HandsOn Universe. Zostały one wyselekcjonowane tak, aby stanowić niezbędne użyteczne minimum. Warto zwrócić uwagę na ich objętość - do wystarczającego dla gimnazjalisty posługiwania się programem wystarczy przejrzenie skryptów liczących łącznie 19 stron. Dla wygody umieściłem ich zestawienie w arkuszu Excela, który można przejrzeć pod adresem: http://1drv.ms/1nbzQmT lub jako jpg klikając w obrazek po lewej.
Na koniec chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na parę spraw. Jak wspomniałem opublikowane materiały stanowią minimum użyteczne dla gimnazjalisty. Nie ma wśród nich chociażby przykładów, jak wykorzystywać WWT jako narzędzie wspierające inne projekty edukacyjne. Nie ma też opisów, jakie stanowiska do prezentacji WWT sprawdzają się najlepiej i w jakim kontekście. Nie ma też opracowań dotyczących tych technik prezentacji które najbardziej angażowały uczestników naszych szkoleń. Warto o tym pamiętać i samodzielnie poszukiwać podobnych informacji w sieci. W przeciwnym razie wykorzystuje się tylko ułamek możliwości które daje WorldWide Telescope. Dobrym przykładem może być tutaj chociażby artykuł który ukazał się w ostatnim CAP Journal. Opisuje on projekt prowadzony przez studentów z Uniwersytetu Waszyngtońskiego polegający na popularyzacji astronomii w oparciu o mobilne planetarium i WWT.
Podobnie było z materiałami opublikowanymi na portalu HandsOn Universe. Zostały one wyselekcjonowane tak, aby stanowić niezbędne użyteczne minimum. Warto zwrócić uwagę na ich objętość - do wystarczającego dla gimnazjalisty posługiwania się programem wystarczy przejrzenie skryptów liczących łącznie 19 stron. Dla wygody umieściłem ich zestawienie w arkuszu Excela, który można przejrzeć pod adresem: http://1drv.ms/1nbzQmT lub jako jpg klikając w obrazek po lewej.
Na koniec chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na parę spraw. Jak wspomniałem opublikowane materiały stanowią minimum użyteczne dla gimnazjalisty. Nie ma wśród nich chociażby przykładów, jak wykorzystywać WWT jako narzędzie wspierające inne projekty edukacyjne. Nie ma też opisów, jakie stanowiska do prezentacji WWT sprawdzają się najlepiej i w jakim kontekście. Nie ma też opracowań dotyczących tych technik prezentacji które najbardziej angażowały uczestników naszych szkoleń. Warto o tym pamiętać i samodzielnie poszukiwać podobnych informacji w sieci. W przeciwnym razie wykorzystuje się tylko ułamek możliwości które daje WorldWide Telescope. Dobrym przykładem może być tutaj chociażby artykuł który ukazał się w ostatnim CAP Journal. Opisuje on projekt prowadzony przez studentów z Uniwersytetu Waszyngtońskiego polegający na popularyzacji astronomii w oparciu o mobilne planetarium i WWT.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz