niedziela, 7 marca 2010

A w Scratchu ...

Nasz Globe at Night ze Scratchem kręci się dalej. Powyżej widać zrzut ekranu ze skryptu pokazującego jak należy interpretować graniczną wielkość gwiazdową podawaną w dymkach towarzyszących pomiarom na mapce Globe at Night. Skrypt ten powstał w oparciu o oryginalny aplet towarzyszący GN. Kolejny skrypt demonstruje Skalę Bortle'a:
Przy jego tworzeniu wykorzystałem fakt, że skala ta została wbudowana w Stellarium. Na początku przy pomocy tego programu przygotowałem sobie serię grafik odpowiadających widokowi nieba w skali 1 do 9. Następnie spiąłem to wszystko razem przy pomocy prostego skryptu wyglądającego tak:
Prostszego programu chyba napisać się nie da.
Co do Scratcha - w końcu udało mi się nakłonić moje pociechy do aktualizacji swoich kont. Konto Oli jest tutaj natomiast pawłowe jest tu.

Brak komentarzy: