piątek, 28 października 2011

HST jak nowy

I:\orbiter\ch7\HubbleIMAx\Spotkanie z Teleskopem Hubble.htm
Choć nie mam zbyt wiele czasu, aby bawić się Orbiterem z przyjemnością zainstalowałem sobie nowy dodatek rozszerzający możliwości "orbiterowego" HST. Nazywa się on HST-Ex, zaś jego autorem jest Brian Jones. Jak widać z menu poniżej, pojawiła się możliwość sterowania teleskopem:
Dodatkowo w pakiecie znajdują się również: scenariusze: startowy misji STS 31, startowy oraz podejścia pod teleskop misji STS 61. Ponieważ uczestniczące w tych misjach wahadłowce Discovery oraz Endeavour nie są obecne w standardowej konfiguracji Orbitera ich miejsce zajmuje Atlantis
To na razie wszystko. Przed chwilą sprawdziłem sobie jeszcze, kiedy pojawi się poświęcony HST tomik z serii Historia podboju kosmosu

Wygląda na to, że za miesiąc. Wtedy sobie spokojnie do tematyki wrócę a tymczasem przypominam że małe podsumowanie poświęcone słynnemu teleskopowi jest tu. Jeszcze może następujące strony dla przypomnienia:
Hubble Esa: obszerny serwis Europejskiej Agencji Kosmicznej. Generalnie jest tam tyle materiałów, że człowiek sam nie wie w co ręce włożyć. A to się trafi na Hall of Fame, a to na jakąś naklejkę, a to na prezentację typu Hubble Space Telescope Top 50 Images, którą w wersji PDF, PPS i PPT przerzuciłem na dysk. Tu zamieszczę może wyłącznie jej okładkę:
Przedstawia ona słynną M 42. Przyda się, by nie zapomnieć o jednym z seansów WWT, a tymczasem krótka animacja 3D na jej temat jest tu. Dorzucę jeszcze do tego zdjęcie proplydów:
Kolejna ze stron to Hubble Servicing Mission HD Videos. Tym razem może kadr z filmu, przedstawiającego trening astronautów:
Zrealizowano go przed misją STS 125. Ciekawy, polski raport na jej temat [pdf] znajduje się tu.
The Hubble Heritage Project. Z tego serwisu wybrałem poniższą grafikę:
Przedstawia ona Mgławicę Carina. Wybrałem to zdjęcie ze względu na Richarda Arnest'a, kompozytora muzyki dedykowanej tej mgławicy. Zlinkowałem sobie jeszcze gromadę galaktyk MACSJ 1206.
HubbleSite: przede wszystkim link do strony, gdzie znajduje się przepis na model Hubble'a.  Kolejny link to  wzmianka o WWT. Jest również obszerny dział poświęcony GoogleSky. Po drodze trafił się Flowplayer - może się przyda. Na sam koniec mam jeszcze film:

Pewnie już trafił się gdzieś na blogu poniżej. Przyjdzie czas - to poszukam. Tymczasem  niech będzie też tu.

Brak komentarzy: