piątek, 16 sierpnia 2013

Początek i Koniec

I:\pappert\guideddiscovery\gwiazdygwiazdozbioryplanety\unawe\UniwerseInABox\littleprince\littleprince.htm
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\secretsofwwt\astrometrica\AstrometricaWWT.htm
"Dla mnie to najpiękniejszy i jednocześnie najsmutniejszy obraz świata. To ten sam obraz, który jest na poprzedniej stronie, lecz narysowałem go jeszcze raz, abyście dobrze zapamiętali to miejsce, w którym zjawił się na ziemi i znikł Mały Książę. Przyjrzyjcie się uważnie, abyście mogli rozpoznać ten krajobraz, jeśli któregoś dnia będziecie wędrować przez afrykańską pustynię. A jeśli kiedyś znajdziecie się w tym miejscu, nie spieszcie się, błagam was, zatrzymajcie się na chwilę pod gwiazdą! Jeśli przyjdzie do was śmiejące się dziecko o złotych włosach, nie odpowiadające na pytania - zgadniecie, kto to jest. Nie zostawiajcie mnie wtedy w moim smutku: bądźcie tak mili i napiszcie mi szybko, że wrócił..."Antoine de Saint-Exupéry. Praca nad Małym Księciem trwała do października 1942r. Pierwsze wydanie miało miejsce na początku 1943r. w Stanach Zjednoczonych, we Francji książeczka ukazała się już tuż po wojnie. Jej autor tego nie doczekał - zginął w tajemniczych okolicznościach 31 lipca 1944. 
Wczorajszy dzień zakończyłem zdjęciem Nowej w Delfinie, które przeniosłem do WorldWide Telescope:
Aby przywołać je w wirtualnym kosmosie WWT należy kliknąć tutaj. Potem warto zwrócić uwagę na znajdujący się na dolnej listwie suwak Image Crosfade, umożliwiający zmianę przezroczystości zdjęcia względem tła. Kto wie, być może właśnie to ta gwiazda, która znalazła się na ilustracji z Małego Księcia?. Zostaje mi jeszcze odszukanie odpowiedniego krajobrazu. Choć nie w Afryce, to kto wie - być może będzie to to samo miejsce. 

Brak komentarzy: