czwartek, 15 maja 2014

Świadomość Wszechświata: John Huchra i jego Wszechświat

[231] I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\seanse\HuchraUniverse\KosmosJohnaHuchry.htm
"John Peter Huchra (ur. 23 grudnia 1948, zm. 8 października 2010) – amerykański profesor astronomii. Był członkiem władz rektorskich Uniwersytetu Harvarda, profesorem astronomii w Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. Od 2007 przewodniczył amerykańskiemu komitetowi Międzynarodowej Unii AstronomicznejWraz z Margaret Geller został w 1989 odkrywcą olbrzymiej struktury naszego Wszechświata  Wielkiej Ściany. Odkrycie to zostało dokonane na podstawie rezultatów uzyskanych w ramach projektu CfA Redshift Survey." - z Wikipedii
Skoro napisałem o Ilustrisie, nie wypada mi nie wspomnieć o jednym z ciekawszych seansów WWT dedykowanych amerykańskiemu astronomowi, którego krótką biografię zamieściłem powyżej. Zachęcam, by go obejrzeć, zawiera bowiem nie tylko rozszerzenie tej biografii, lecz również szereg ciekawych przykładów tego jak można wykorzystać WWT do wizualizacji danych:

Nic zatem dziwnego, że znalazł on (w nieco skróconej wersji) wśród seansów wyświetlanych na ekranie interaktywnego "kiosku" o którym pisałem drugiego maja. Myślę też, że będzie on kolejnym z kandydatów do przetłumaczenia ... i pewnie zmiany podkładu muzycznego. Tymczasem jednak wypreparowałem sobie z seansu serię grafik i spiąłem je w roboczą prezentację:

Przyda mi się (i może któremuś z czytelników tego bloga) aby mieć orientację w treści seansu oraz zastosowanych w nim technikach prezentacji. Część z nich jest naprawdę ciekawa i pokazuje te aspekty WorldWide Telescope których nie omawialiśmy ani na blogu, ani w materiałach edukacyjnych opublikowanych na EuHou.

Brak komentarzy: