wtorek, 20 maja 2014

WWT w Bolonii

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\pilots.htm
Ciekawe, że kiedy sprawdziłem przed chwilą, kiedy pisałem o Glorii na blogu to w pierwszym rzędzie wyskoczyły mi Leszczyńskie Dni Informatyki a nie wyskoczył wspólny z Kamilem wykład w CAMK'u. Cóż, tak bywa - jak widać mechanizmy wyszukiwawcze zaimplementowane w Bloggerze czasami płatają figle na co trzeba trochę uważać. Wracając jednak do tematu ... Pięć dni temu w Bolonii miał miejsce Dzień otwarty społeczności skupionej wokół Glorii. Jego skrócony program widać po lewej stronie, z pełnym można zapoznać się tutaj. Z wymienionych tam prezentacji moim zdaniem szczególnie warto zwrócić uwagę na dwie: Czym jest Gloria oraz Zooniverse. Mnie jednak najbardziej ucieszyła prezentacja której nie ma w programie, a która została wygłoszona przez Kamila na temat WorldWide Telescope. Jej nagranie znajduje się tutaj, na wszelki wypadek zrobiłem również kopię na swoim koncie. Koniecznie warto zwrócić uwagę na autorskie seanse Kamila które wspomina w swoim wystąpieniu. Ponieważ są one częścią większego projektu, nie czuję się upoważniony by o nich pisać tu szerzej. Wolę pozostawić to autorowi, dodam tylko że bardzo liczę na to że napisze nieco o "know-how" dotyczącym tworzenia scenariuszy, doboru treści, oprogramowania pomocniczego przy tworzeniu renderu, itp. Takie wskazówki bardzo by się przydały. No i na koniec - dzięki serdeczne, że nie zapomniał o nas w swojej prezentacji:)

Brak komentarzy: