sobota, 1 marca 2014

Wirtualny Wszechświat, CAMK, 24 luty 2014

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\camk\CAMK.htm
Nie mam zbyt wiele czasu by się rozpisywać, zatem w największym możliwym skrócie: prezentacja Wirtualny Wszechświat wygłoszona w ramach Spotkań z Astronomią organizowanych przez Centrum Astronomiczne im. Mikołaja Kopernika w Warszawie za nami. Opowiadałem rzecz jasna o WorldWideTelescope. Obok umieściłem sobie na pamiątkę zdjęcie - w tle widać Jima Gray'a o którym wspomniałem w swojej części wystąpienia. Żałuję natomiast, że nie wspomniałem o Dobsonie, którego postać również inspirowała powstanie WWT. Dowiedziałem się o tym przypadkiem, gdy Curtis wspomniał o tym w poście opublikowanym tuż po śmierci Dobsona w grudniu ubiegłego roku.  Moją prezentację można przejrzeć tutaj, pokazałem też dwa z seansów którymi były Malowane Niebo oraz Piękno Kosmosu.  Omówiłem też pokrótce omówiłem sposób ich tworzenia. Niestety, nie udało mi się pokazać Orbitera, chociaż miałem takie plany. Problemy techniczne, z którymi musieliśmy się uporać przed rozpoczęciem prezentacji pochłonęły nieco czasu. Kamil opowiadał o Glorii. Z jego wystąpienia najbardziej chyba utkwił mi w pamięci Personal Space. Całkiem ciekawe -  zrobiłem sobie nawet zrzut ekranowy odpowiadający miejscu i dacie naszego wystąpienia:
Pokazany został również sposób posługiwania się pierwszym z teleskopów udostępnionych w ramach Glorii szerokiej publiczności. Jest nim TAD znajdujący się na Teneryfie. Kamil wykonał też przy jego pomocy zdjęcie Słońca. Aktualnie w sieci znajduje się 17 teleskopów. Na ile będą one dostępne w podobny sposób jak TAD tego nie wiem. Uwzględniając jednak fakt, że dostęp do sieci ma być darmowy na pewno warto śledzić prace związane z integracją kolejnych maszyn. I to by było chyba wszystko. Na zakończenie przypomnę, że całość dokumentacji związanej z WorldWide Telescope o którym opowiadałem w mojej części prezentacji można znaleźć na EuHou.

Brak komentarzy: