niedziela, 4 maja 2014

"To the edge of the universe and back again" - historia WWT w pigułce

[229] I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\americanpilotages\JaktorobiliAmerykanie.htm
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\articles\wwtwkosmosie\WWTwKosmosie.htm
"Dorastając w Los Angeles, Curtis Wong lubił patrzeć w niebo i zastanawiać się, jakie historie mogą opowiadać gwiazdy i planety. Nawet przesłonięte smogiem, nocne niebo przykuwało jego wyobraźnię. Dziś, kiedy Wong kontempluje nocne niebo, konsultuje aplikację którą pomógł stworzyć: WorldWide Telescope" - tak rozpoczyna się To the edge of the universe and back again. How a kid’s dream changed how we see the heavens — and our world, jeden z ciekawszych artykułów na temat historii WorldWide Telescope na jaki do tej pory udało mi się natrafić. Ponieważ w chwili gdy piszę ten tekst jest on niedostępny z powodu konserwacji portalu Microsoft Research osadziłem go poniżej:

Gorąco polecam. Najlepiej przeglądać go na spokojnie,  w trybie pełnego ekranu i dając sobie czas, aby podążyć śladem zawartych w nim łączy. Są one zawarte nie tylko w tekście, lecz również powiązane z grafikami. Jedynym, czego mi w tekście zabrakło to link do wystąpienia Wong'a i Gould'a na konferencji TEED w 2008r. Przypomnę je może poniżej:

Mam nadzieję, że w połączeniu z informacjami, które zawarłem w poprzednim poście choć trochę udało mi się przybliżyć kulisy powstania oraz kierunek obecnego rozwoju WWT. 

Brak komentarzy: