piątek, 4 grudnia 2009

Zanim zaczniemy podróż ...

Przed chwilą wydrukowałem sobie scenariusz części dziesiątej Podróży z Celestią Franka Gregorio poświęconego poszukiwaniom pozaziemskich cywilizacji. Na 47 stronach są w nim między innymi dyskutowane takie kwestie jak: rozmiar wszechświata i nasze w nim miejsce, proces formacji planet, definicja życia, równanie Drake'a, projekt SETI. Są również odniesienia do fantastyki, dzięki którym możemy odwiedzić fikcyjne światy czy to Gwiezdnych Wojen, Star Treka czy Tryfidów. Może jeszcze dodam sobie do tego Kosmiczną Odyseję i Obcych. Przed chwilą trafiłem również na Paradoks Fermiego. Dla wygody zarówno scenariusz jak i towarzyszącą mu kartę pracy przerzucam sobie na media fire: możecie je pobrać klikając tutaj i tu. Robię to z czystym sumieniem, gdyż prócz drobiazgowych instrukcji dotyczących posługiwania się pakietem Frank na końcu scenariusza umieścił klauzulę: Permission is granted to copy and distribute this ducument under the terms of the GNU Fre Documentation Licence - co jasno mnie informuje, co mogę zrobić ze scenariuszem, a czego nie. Tymczasowo ląduje on sobie w błękitnym skoroszycie, ja zaś dla przypomnienia zapraszam do ponownych odwiedzin albumu, który powstał w trakcie zwiedzania Wewnętrznego Układu Słonecznego:
Od CelEdu 2008: Inner Solar System E
W ramach porządków uzupełniłem znajdujące się tam zdjęcia o opisy nawiązujące trochę do pojęcia ekosfery oraz tego, co wyróżnia planetę na której przyszło nam mieszkać.

Brak komentarzy: