czwartek, 31 grudnia 2009

Celestia - z głowy:)

Kolejne podsumowanie, tym razem Celestii wylądowało na Slideshare.Prezentacja ta ma charakter roboczy - większość tekstu jest po angielsku (co mnie osobiście w niczym nie przeszkadza), nie zamieściłem w niej również dwóch najważniejszych rzeczy.
Pierwsza, to opis hiszpańskiej lokalizacji Celestii - przypomnę, że znajduje się on na naszym blogu. Druga rzecz to opis polskiej lokalizacji pakietu Gregoria. Cóż, a jakże, przetłumaczyłem całość pakietu, i to dwukrotnie. Za pierwszym razem na potrzeby własne, konkretnie zaś mojego syna. Drugie tłumaczenie było aktualizacją pierwszego. Znajdowało się ono w repozytorium Celestii pod tytułem Polish Educational Activities. Niestety, zmiany wprowadzone w kolejnej wersji pakietu Gregoria spowodowały że i ono stało się przestarzałe - nie tyle ze względu na treść, lecz ze względu na fakt że w nowej wersji "educationali" zmienił się mechanizm hiperłączy.
Co dalej? Obecna wersja Celestia Educational Activities opiera się na Celestii 1.5.1. Znając życie, Frank zaktualizuje ją w ciągu najbliższych paru miesięcy tak, by opierała się na Celestii 1.6. Co z tego wynika? Technicznie rzecz biorąc, wersja 1.6 wydaje się dość stabilna - "educationale" oparte o nią powinny być aktualne dosyć długo. Może zatem warto przymierzyć się do tłumaczeń po raz trzeci? Sądząc po tym, jak Celestia Educational Activities są odbierane zarówno w Stanach, Australii czy Hiszpanii wydaje mi się, że warto.
Update:
Podsumowanie tekstów poświęconych Celestii w 2008 roku przeniosłem tutaj.

Brak komentarzy: