niedziela, 19 lutego 2012

Kosmos braci Huang

Pierwszy od którego się o tym dowiedziałem był Flying Singer, ale dopiero Emily Lakdawalla sprawiła, że pomyślałem sobie "WOW!". Fakt, że animacja przedstawiająca rozmiary kosmosu została stworzona przez czternastolatków faktycznie jest niezwykły, podobnie zresztą jak jej strona informacyjna, mogąca być inspiracją chociażby do WWT. Aby mieć komplet, pozostaje mi jeszcze dorzucić:
Powers of ten, słynny film jeszcze z 1968 roku, od którego tego typu prezentacje się rozpoczęły:

Kompaktowy kosmos - dość dokładnie opisany przeze mnie na tym blogu:
Jak widzę, po raz pierwszy pisałem o nim w kwietniu MRA. No i na koniec:
Skale odległości w kosmosie objaśnione przez  Salmana Khan'a:
Powyższa grafika to fragment strony z EuHou, gdzie trwają prace nad tłumaczeniem całej Khan Academy.
Odwołania:
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\seanse\Seanse.htm

Brak komentarzy: