wtorek, 7 lutego 2012

Szczecińskie refleksje

Przerzuciłem właśnie album zawierający zdjęcia z konferencji „Technologie informacyjno-komunikacyjne w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych" zorganizowanej przez Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli która miała miejsce w Szczecinie w ubiegłą sobotę. 
   
Pozostaje mi jeszcze wrzucić parę notatek, dopóki pamiętam o czym myślałem robiąc poszczególne zdjęcia. Pogrupowałem je sobie tak, aby nawiązywały do kolejnych prezentacji które miały miejsce w trakcie szczecińskiej konferencji:
  • Mikrokomputerowo wspomagane laboratorium w nauczaniu przedmiotów przyrodniczych prowadzone przez Elżbietę Kawecką z OEIiZK:  z systemem CoachLab prezentowanym przez Elę zdążyłem się już zetknąć w Toruniu, przy okazji odnotowując sobie wszystkie niezbędne linki. Tutaj jeszcze chciałbym dorzucić linki do galerii znajdujących się na stronach OEIiZK, gdzie można znaleźć nieco zdjęć przedstawiających różne konteksty zastosowań CoachLab'a.
  • GIS na lekcjach geografii prowadzone przez Małgorzatę Witecką z OEIiZK: czyli przede wszystkim GoogleEarth. Szkoda, że wystąpienie Małgosi z powodów organizacyjnych było przerywane, bo wirtualny globus Google'a jest jednym z bardziej atrakcyjnych narzędzi tego typu. Warto zapoznać się z tutorialami - znajdują się one tu. W trakcie prezentacji został wspomniany również serwis Wydawnictwa Edukacyjne "Wiking" ze względu na znajdujący się tam całkiem fajny zestaw map.
  • Zastosowanie tablicy interaktywnej na zajęciach przedmiotów przyrodniczych prowadzone przez Janusza Olczaka oraz  Małgorzatę Majewską ZCDN: na razie nie udało mi się znaleźć programu do tworzenia prezentacji dedykowanego specjalnie pod tablice - a szkoda, jest gdzieś na blogu. Po drodze jednak trafił mi się przykład zastosowania tablicy w WWT. Szkoda, że nie odważyłem się przetestować go na konferencji - chociaż byłem tego naprawdę bardzo blisko;)
  • Edukacja z wykorzystaniem programu Word Wide Telescope:  prezentację na ten temat zdążyłem już umieścić dwa posty niżej. W trakcie szczecińskiej konferencji byłem trochę ograniczony czasem. Siłą rzeczy nie byłem w stanie omówić wszystkiego - dlatego zapraszam do odwiedzenia tekstu podsumowującego warsztat w Warszawie oraz "ubiegłorocznego" już WWT. O tym, jak wygodnie przegrywać seanse WWT tak by móc publikować je na YouTube napisałem tutaj.
  • Wykorzystanie multimediów w praktyce szkolnej – „Od zdjęcia do filmu” prowadzone przez Krzysztofa Korońskiego z ZCDN: czyli przede wszystkim PhotoStory, Ashampoo Snap i IrfanView. Od siebie dorzucę: PhotoSynth'a,  aTube Catcher'a oraz DVD Slideshow GUI
  • Zastosowanie iPada w praktyce szkolnej Daniel Makus, Apple Education Mentor: nie było mnie akurat na tej prezentacji. Natomiast jeden z tekstów, gdzie Daniel Makus jest wymieniany znalazłem tu. Może on stanowić niezły punkt zaczepienia do dalszych poszukiwań dla zainteresowanych "edukacją z jabłuszkiem".
  • Prezentacje multimediów przyrodniczych przez wydawnictwa: swoje pięć minut miały między innymi NowaEra oraz WSiP

To chyba wszystko, pozostaje jeszcze wrzucić trochę zdjęć samego Szczecina, potem zaś przyjdzie się skierować w stronę Księżyca.
Odwołania:
I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\pilots\20120204\IndeksSzczecin.htm

Brak komentarzy: