wtorek, 13 marca 2012

Nie tylko MoonKAM się zaczął ...

MoonKAM się zaczął. My jeszcze postanowiliśmy poczekać, aż uspokoi się Słońce. Po prostu zależy mi bardziej na skonstruowaniu symulacji, które umożliwią mi w przyszłości pobawienie się w powtórzenie tego projektu a do tego potrzebuję tzw. "tryb advanced", w którym będę widział dokładnie przebiegi orbit oraz które kamery są aktywne. Tryb ten na razie nie działa - zdjęcia można zamawiać w trybie "simple". Przyglądałem się zatem tylko chatowi na Twitterze, szukając interesujących informacji. szukając Ale niepotrzebnie piszę o technikaliach. Bardzo mnie ucieszyła dzisiejsza poczta. Pochodzi z niej widoczne po lewej zdjęcie. Wykonane zostało ono przez panią Marię Jaszczyk, nauczycielkę przyrody w Szkole Podstawowej w Górznej im. Tony'ego Halika która przystąpiła do MoonKAM'u razem ze Szkołą Podstawową z Radawnicy.  Więcej zdjęć znajduje się w tym albumie, ja zaś na szybko przypomnę, że Pani Maria stworzyła również adaptację jednej z Zaginionych Lekcji - Hydroponikę na orbicie.  A gdyby tak coś stworzyć o pszczołach:
W razie potrzeby, służę opisem.
Przez najbliższy tydzień (do 21 marca) trwać będzie trzecia runda Globe at Night. Najprzyjemniejszą niespodzianką jest w nim polski interfejs, do którego podałem link. Pozostaje mi jeszcze podać link do tekstu na blogu gdzie opisałem nieco szerzej ten projekt.  No i na koniec - kiedy montowałem pierwszą z grafik w tym tekście ni z tego ni z owego wyskoczył mi odnowiony portal Microobservatory
WOW! Nie ma to jak mieć "generous funding from NASA and NSF";) Też da się tym fotografować Księżyc. Wystarczy kliknąć tu
Odwołania:
I:\orbiter\ch7\moonkam\MoonKam.htm
I:\orbiter\ch7\lostlessons\lostlessonsindeks.htm

Brak komentarzy: