piątek, 28 marca 2008

Koniunkcja Księżyca z Jowiszem

Aby koniunkcjom stało się zadość, postanowiłem opisać jeszcze jedną, która będzie mieć miejsce 31 marca o godzinie 2:46UT. Tak będzie ona wyglądać według programu Astrojawil:
Powyższą grafikę wziąłem ze znakomitego kalendarza zjawisk astronomicznych znajdującego się tutaj. Zarówno Jowisz jak i Księżyc będą się znajdować w gwiazdozbiorze Strzelca: Pozostają jeszcze Orbiter i Celestia. Tym razem postanowiłem przy okazji sprawdzić, na ile oba te programy będą się różnić w wyświetlaniu pozycji księżyców galileuszowych.
Na początek ustawiłem symulację w Orbiterze, odnotowując przy tym położenie Delty (scenariusz: postcardsfromorbit\konjupiermoon.scn): Następnie ustawiłem położenie obserwatora w Celestii identyczne do położenia Delty, i proszę:Lubię taką zgodność:)

Brak komentarzy: