wtorek, 27 lipca 2010

Idziemy do gimnazjum: Geografia.

Idąc za ciosem zdecydowałem się jednak pobrać całą zawartość Edukacja przyrodnicza w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum na twardy dysk, a nawet fragmenty dotyczące biologii i geografii umieścić na Slideshare. Pora na drugą mapkę: Tym razem powstała ona w oparciu Planetę nową Romana Malarza, również wydaną przez Nową Erę. Dość sfatygowanej książce (kupiłem z drugiej ręki) towarzyszyła płytka CD - "nówka nieśmigana". Znajduje się na niej oprogramowanie zawierające prezentacje nawiązujące do treści podręcznika, słownik postaci, sprawdziany. Jeden ze "screenów" zamieszczam poniżej:Ogólnie rzecz biorąc oprogramowanie przyjazne, w miarę atrakcyjne graficznie, ale ... brakuje mi w nim jakoś, jak by to powiedzieć, duszy? Tego specyficznego "czegoś" co mogę znaleźć w narzędziach którymi z reguły się bawię. Brakuje mi elastyczności, możliwości rozbudowy, tego wszystkiego co mogę znaleźć w programach które są "free". No, ale w końcu nie wymagajmy zbyt wiele. Do geografii na pewno się (mi) przyda Orbiter, Worldwind, GoogleEarth i Celestia. Co do reszty - zobaczymy. Zapomniałem jeszcze dodać krótki tekst o zmianach programowych w nauczaniu geografii. Oto on:
View more presentations from JacekKupras.
Podobnie jak w przypadku biologii, pochodzi on ze stron wydawnictwa Nowa Era.

Brak komentarzy: