środa, 28 lipca 2010

Idziemy do gimnazjum: Wiedza o społeczeństwie.


Widoczna po lewej stronie grafika to reprodukcja okładki najnowszego numeru Obywatela, pisma o którym mogę przeczytać w Wikipedii: "Redakcja przyjęła założenie, że w piśmie publikowane będą teksty przedstawicieli różnych ideologii politycznych, pod warunkiem, że dotyczą ważnych problemów społecznych i prezentują stanowisko nowatorskie, wykraczające poza standardowe recepty. Dlatego w „Obywatelu” publikowali między innymi ekolodzy, nacjonaliści, anarchiści, związkowcy, konserwatyści i terceryści. W piśmie opublikowano kilka artykułów autorów związanych z ugrupowaniami uznawanymi za radykalne, co stało się przyczyną wielu oskarżeń ze strony różnych środowisk, łącznie z zarzutami o faszystowski lub lewacki charakter pisma." Ładnie wydany kwartalnik wpadł mi w ręce gdy ostatnio byłem w Empiku. Kupiłem z ciekawości - jak na razie teksty które w nim znalazłem wydają się całkiem sensowne.
Prócz wspomnianego hasła w Wikipedii, z "Obywatelem" jest jeszcze powiązany blog, zaś z zespołem redakcyjnym można zapoznać się tu. Tutaj natomiast znajduje się ich manifest.

Brak komentarzy: