wtorek, 27 lipca 2010

Idziemy do gimnazjum: Biologia.

Wczoraj zacząłem rozpisywać sobie program pierwszej klasy gimnazjum:
Ogółem wyszło mi 15 przedmiotów, z których część rozpisałem w oddzielnych mapach. Dziś pierwsza z nich - biologia:
Może się komuś powyższa mapka przyda. Zamieszczam ją w postaci pliku png, wypada mi jednak wspomnieć, że oryginał powstał w Concept Draw, którego legalnym posiadaczem stałem się dzięki zakupowi jednego z Chipów. Miałem szczęście, bowiem jak widzę najnowsza wersja tego programu kosztuje 249 euro. Co jednak wówczas, gdy nie mamy gotówki, a mapy w wersji elektronicznej robić chcemy? Właśnie przeglądam sobie stronę Projektsukces.pl. Są na niej wymienione darmowe narzędzia do mindmapingu, poczynając od aplikacji które instalujemy na komputerze na aplikacjach online kończąc. Szczególnie ciekawy wydaje się X-Mind, posiadający nawet własny serwis służący publikacji online stworzonych map.
Wracając jednak do biologii - kreśląc powyższą mapkę opierałem się na Pulsie życia autorstwa Małgorzaty Jefimow i Mariana Sęktasa. Wygodniejsze było to dla mnie niż "babranie się" w podstawie programowej. O tym, co najważniejszego zmieniło się w nauczaniu biologii można poczytać chociażby tu:
View more presentations from JacekKupras.
Plik ten można pobrać ze stron wydawnictwa Nowa Era. A zapomniałbym. W gimnazjum może się przydać mikroskop. O dwóch napisałem tu:)

Brak komentarzy: