środa, 27 października 2010

Co jeszcze w tym miesiącu?

Widoczna powyżej tablica informacyjna towarzyszy świeżo otwartej w Second Astronomy wystawie poświęconej portretowi naszej Galaktyki wykonanemu przez Kosmiczny Teleskop Spitzera. Poniżej mój awatar wpatruje się w centrum Galaktyki:
Więcej o wystawie oraz powyższym portrecie powstałym przez złożenie 800 000 klatek przeczytać można tutaj. O osiemnastej i dziewiętnastej naszego czasu będzie mieć miejsce jeszcze dziś wykład prowadzony w SL Dr. Roberta Hulla. Na wszelki wypadek podaję czas również w SLT: 9AM i 10AM. Tak na wypadek, gdyby mi się pochrzaniło, gdyż SLT a GMT to jednak nie jest jedno i to samo:))
Pojutrze się rozpoczyna się kolejne liczenie gwiazd:Żeby się nie rozpisywać przypomnę że tej corocznej akcji poświęciłem szereg postów z których kluczowy jest tu. Nie ma zatem sensu bym więcej się rozpisywał. Pozwolę sobie jednak zamieścić instrukcję którą dla tegorocznego projektu przetłumaczył Krzysztof Czart z Astronomia.pl: Warto też bliżej się przyjrzeć gwiazdozbiorowi Łabędzia:
Ja uczyniłem to przy pomocy Orbitera, natomiast szczególnie ciekawy tekst na jego temat jest tu. No i na koniec - poniższą grafikę zamieszczam dla przypomnienia o trwającym projekcie Year of The Solar System:
Pochodzi ona z serwisu Solar System Exploration i jak się łatwo domyśleć przedstawia nasz Układ Słoneczny. Mnie zaś się przypomina jego "paskami opisanie" oraz skrypt w Scratchu który pisaliśmy z Pawłem osadzony w poście Hemisferium. Niech oba te teksty będą pod ręką. Myślę, że się jeszcze przydadzą.

Brak komentarzy: