czwartek, 6 maja 2010

Śladami Jones'a: Puszka Pandory;)

Kiedy skończyłem dzisiaj porządkowanie grafik postanowiłem poszukać sobie jeszcze informacji o grze The Fate of Atlantis, od której zacząłem serię "jonesowych" postów. I zaczęło się - z Google'a, niczym z otwartej puszki Pandory zaczęły nagle wylatywać informacje dotyczące aspektów "indianologii stosowanej" których istnienia nie tak do końca byłem świadomy.
Najciekawsze okazały się gry tworzone przez fanów. Nie są to jakieś niezwykle zaawansowane projekty - mają jednak tę zaletę, że zawierają z reguły opisy ich powstawania oraz użyteczne linki dla tych, którzy w chcieliby w robienie gier się pobawić. Niestety, wydaje się że nie są już one rozwijane, niemniej z ich stron można pobrać grywalne dema.
Poniżej pozwoliłem sobie zamieścić krótkie opisy następujących projektów:
Jak widać, gra miała być utrzymana w konwencji Indiana Jones and the Last Crusade. Wykonana przy pomocy Adventure Game Studio. Demo jest do pobrania stąd.
Podobnie jak poprzednia wykonana za pomocą AGS. Demo do pobrania stąd. Najważniejsze są jednak hiperłącza znajdujące się na stronie głównej. Podążając ich śladem trafiłem między innymi na stronę Edtec670 zawierającą wykład na temat tworzenia gier. Jedną ze znalezionych tam prezentacji zamieszczam poniżej:
Może się przyda przy następnej edycji Galileusza:)
View more presentations from JacekKupras.
Na koniec jeszcze: grafika rozpoczynająca tego posta pochodzi ze strony zawierającej zapowiedź Tajemnicy Pandory. Lista postaci przewijających się w serii z Jonesem jest tu. Tutaj natomiast link do Sophii Hapgood.
Zdecydowałem się jeszcze umieścić jeden film:
Pochodzi on ze strony e-Adventure, środowiska do tworzenia edukacyjnych gier. Nie znałem go wcześniej, a trafiłem na niego za pośrednictwem strony Edtec670 o której wspomniałem wcześniej. Ciekawie zrobiło się również gdy E-Adventure wrzuciłem na Google'a. Przykładowo, trafiłem na stronę zawierającą gotowe zestawy map przygotowanych pod kątem gier RPG. Jest ona wprawdzie z e-Adventure związana wyłącznie nazwą, lecz pomysły map tam zawarte mogą się przydać również przy tworzeniu gier. No i wreszcie na koniec ta strona:Zawiera ona nie tylko proste (lecz bardzo ciekawe!) edukacyjne gry, lecz również tutorial dotyczący rysowania niektórych postaci. A gdy zacząłem sprawdzać linki zawarte w sekcji links ... zobaczcie zresztą sami.

Brak komentarzy: