sobota, 9 kwietnia 2011

Finish

I:\pappert\guideddiscovery\WorldWideTelescope\mated\wwthighschool\marshist.htm

Tak to już bywa. To, co niezbyt dobrze (lub wcale) uruchamia się na jednym komputerze może całkiem nieźle pójść na innym. Tak właśnie stało się z widocznym powyżej JHelioviewerem (zagościł on już u nas z okazji Równonocy). Podobnie mam nadzieję będzie z JMarsem. Na razie się jeszcze pobiera - no i jest: Chociaż powitał mnie przy pierwszym uruchomieniu znajomym komunikatem o błędzie to przy kolejnych wydaje się że wszystko działa. Tym samym zasoby znajdujące się na stronach MSIP stały się dla mnie nieco bardziej dostępne.
Na dzisiaj zaplanowałem sobie archiwizację danych - stąd trochę roboczy tytuł bloga. Kiedy się ona zakończy - trudno powiedzieć:) Może uda mi się zrobić ją w ciągu dwu dni, może potrzeba będzie na to nieco więcej czasu. Na koniec jeszcze chciałbym zamieścić parę grafik:
Pochodzą one z nieistniejących już niestety stron wchodzących w skład portalu Imagiverse. Zawierały one dokładny opis warsztatów dotyczących modelowania marsjańskiej powierzchni. W wersji "dla dorosłych" wzięli w nich udział nauczyciele których zadaniem było stworzenie makiety po której będzie się poruszał łazik skonstruowany z klocków KNex. Warsztaty te prowadził Steven Dworetzky, z którym wywiad na temat jego metod nauczania można przeczytać tutaj. Wersja "dziecięca" polegała natomiast na stworzeniu globu jak najbardziej przypominającego Marsa. W tych warsztatach wzięli udział uczniowie z Montessori School of Corona w Kalifornii. Niestety, w sekcji portalu poświęconej tym zajęciom linki nie działają - musiałem zatem sięgnąć do mojego archiwum. To właśnie od materiałów znalezionych na Imagiverse zaczęło się moje zainteresowanie anglosaskimi materiałami edukacyjnymi. Potem były bodajże strony NASA SciFiles oraz ten kamor:

Jak widzę, od jego wysłania minęło już prawie sześć lat. Przypomniał mi się jeszcze jeden tekst znaleziony na Imagiversie: "We believe that imagination is the key to learning. Teachers can teach, but learning comes from within. Our goal is to spark the flame that will lead young and old to pursue learning as an adventure through imagination. There is an unending universe of learning opportunities. Every bit of knowledge gained will undoubtedly lead the learner to new levels of wondering, new questions, new adventures. We are never too young nor too old to learn. Open the universe of your imagination". Może tak jest, a może nie;) O 22.00 Gianluca rozpocznie swój show. Zapraszam.

Brak komentarzy: