wtorek, 3 listopada 2009

A w listopadzie ...

Przede wszystkim zachęcam do zapoznania się z listopadowymi materiałami Night Sky Network. W tym miesiącu są one poświęcone życiu i śmierci gwiazd, zaś obiektem do obserwacji jest Mgławica Kraba. Przypomnę, że podobny tytuł nosi jedna z Podróży z Celestią Franka Gregorio. Bawiłem się nią jakiś czas temu, w wyniku czego powstała widoczna poniżej mapa:
Mam nadzieję że znajdę czas, by choć trochę ją opisać.
Galileoskop: będzie w użyciu, gdy tylko pogoda dopisze. Otrzymałem wczoraj informację o ciekawym przewodniku, który został stworzony przez Pawła Maksyma dla EuHou. Pozwoliłem go sobie przerzucić na Slideshare - najlepiej jest go przeglądać w trybie pełnoekranowym:
Pobrać go można z poświęconej Galileoskopowi strony. Linki do wykazów obiektów możliwych do zaobserwowania przez lornetkę lub prostyteleskop znajdują się również tutaj, tym razem autorstwa panów Wimmera i Pali.
Orbiter: jak widać poniżej potrafi zaskoczyć:
Nie tylko statki kosmiczne fruwają po jego kosmosie:) Tymczasem prace nad nową wersją ciągle trwają. Mam nadzieję, że będzie ona gotowa do końca tego roku. Tymczasem dziś odpaliłem sobie "betę". Po małej instalacji poprawek - poszła. Wierzcie mi, że robi wrażenie.
Księżyc: do uzupełnienia pozostaje Październikowy Księżyc. Jakiś pdf lub pps? Zobaczymy.
Krypta: do ponownego odwiedzenia - najlepiej w kontekście zastosowań Scratcha.
To chyba wszystko, jeśli chodzi o listopad. Co z tego wyjdzie - zobaczymy. W tym miesiącu mam trochę "nocek".

Brak komentarzy: