czwartek, 5 listopada 2009

"Na długie zimowe wieczory ..."

Tytuł posta skopiowałem z nagłówka maila, który wczoraj otrzymałem z EuHou. Warto wpaść na ich stronę "Słońce dla każdego." Zawiera ona zestaw ćwiczeń z na temat badania aktywności Słońca przygotowanych dla projektu „Sun for all” organizowanego przez portugalski projekt Ciência Viva (2005 117/18). Celem projektu jest promocja wśród uczniów nauki, a w szczególności astronomii. Tyle ze wstępu. Ja od siebie chciałbym dorzucić propozycję zabawy Celestią:
U góry widać ekran otwierający Życie i śmierć gwiazd Franka Gregorio. Reprodukcję jednej ze stron karty pracy zamieszczam po lewej stronie. Cała karta to 57 pytań na które powinien odpowiedzieć uczeń w trakcie zabawy z tym programem. Podobnie, jak zrobiłem to wcześniej w przypadku scenariusza, pozwoliłem ją sobie wypreparować z archiwum. Można ją teraz pobrać bezpośrednio klikając tu.
Ostatnia z proponowanych zabaw dotyczy Orbitera, tym razem w wersji bety 2009. Kiedy ukaże się finalna wersja, tego nie wiem. Mam jednak nadzieję, że nastąpi to do końca tego roku. Widoczna poniżej grafika to efekt wczorajszych zabaw tym programem.
W ich wyniku powstał plik z markerami., przez analogię do Celestii Gregoria nazwany The Life and Death of Stars. Będę sobie w nim umieszczał pozycje poszczególnych obiektów, odwiedzanych z okazji listopadowych zabaw. Na razie wylądowała w nim M 1.

Brak komentarzy: