poniedziałek, 4 maja 2009

Słońce w Celestii.

Nie mam ochoty się zbyt rozpisywać, więc tylko na szybko wymienię najistotniejsze moim zdaniem zasoby Celestii umożliwiające modelowanie niektórych cech Słońca:
Powyżej zamieszczam reprodukcje okładek dwóch scenariuszy podróży edukacyjnych stworzonych przez Franka Gregorio. Wewnętrzny Układ Słoneczny zabiera nas w podróż, w trakcie której odwiedzamy Słońce, Merkurego, Ziemię oraz Marsa. Pozwoliłem sobie wypreparować scenariusz a archiwum - można go pobrać klikając tutaj. Życie i śmierć gwiazd (scenariusz do pobrania tutaj) zabiera nas z kolei w podróż, gdzie między innymi zobaczymy ostatnie stadia ewolucji naszej gwiazdy. Jedno z nich jest przedstawione zresztą na okładce, gdzie widać właśnie umierającą Ziemię.
A portrait of our Sun (Portret Słońca) Runara Thorvaldsena:  przed chwilą dokonałem trochę ryzykownego eksperymentu instalując ten dodatek. Po uruchomieniu Celestii i wycentrowaniu widoku na Słońce ukazał się ten widok:
 
Ogólnie biorąc - całkiem niezły, przede wszystkim dlatego, że Celestia w ogóle go wygenerowała - wspomnę tu, że wszystkie tekstury i modele składające się na słoneczko Thorvaldsena "ważą" 136MB, w związku z czym miałem poważne wątpliwości, czy mój komputerek wyposażony w 512MB pamięci operacyjnej i 64MB pamięci graficznej na karcie video w ogóle to udźwignie.  

Brak komentarzy: