sobota, 9 maja 2009

Zajęcia plastyczne - Mgławice.

Dzisiaj w MDK-u prowadziłam zajęcia plastyczne z dziećmi dotyczące galaktyk i mgławic. Przyniosłam ze sobą kalendarz wydany z okazji Międzynarodowego Roku Astronomii "Astrofotografia amatorska". Na podstawie zdjęć z kalendarza dzieci wykonały swoje prace. Do ich wykonania tym razem wykorzystałam arkusze A4 czarnego papieru ściernego oraz kolorową kredę. Dotychczas dzieci nie wykonywały swoich prac tą techniką. Najbardziej spodobały się dzieciom mgławice: IC1848, IC434, NGC7635. Najmłodsza sześciolatka wykonała prace według własnego pomysłu, nazwałam ją "Galaktyką Patrycji". Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, sami zobaczcie:)
Link do albumu znajduje sie tutaj, zobaczcie koniecznie!

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Od jakiegoś czasu śledzę Waszego bloga. Podziwiam Was, że jesteście tacy otwarci na wszystko, co astronomia związane.
Urzekł mnie ten wpis. Świetny pomysł na zajęcia dla dzieciaków! Po części zdają sobie już sprawę, że nad ich głowami znajdują się tak piękne rzeczy.
Gratuluję i cały czas kibicuję!
Wimmer

Unknown pisze...

Czyżby Mistrz zawitał na nasz blog?
Dziękujmy za wpis, pozdrawiamy i przy okazji polecamy wszystkim czytającym naszą odpowiedź: pasteleDorota i Jacek

Anonimowy pisze...

To ja dziękuję!
...jaki tam "mistrz"... ;)

Unknown pisze...

Dobra, Paweł (dobrze kojarzę imię, prawda?)- tak bez "mistrzowania" - jestem pod wrażeniem profesjonalizmu tutoriali które znajdują się na astro4you. Natomiast, nie będę ukrywał, czasami mi brakuje opisów technik czy zajęć "pierwszego kontaktu" - takich, które są proste do przeprowadzenia a przy tym nie są trywialne. Myślę, że tym pomysłem akurat moja żona trafiła w sedno. A może pomyślelibyście o czymś takim na astro4you? Mam tu na myśli pomysły zabaw czy technik plastycznych adresowanych do dzieciaków, które pozwolą im tworzyć efektowne prace nie wymagając przy tym zbytniej biegłości manualnej czy drogich materiałów.

Anonimowy pisze...

Aleksander - w skrócie: Olo :D
To dobry pomysł. Jednak najmłodsze osoby, które udzieląją się na astro4u mają tak około 13 lat, toż to prawie młodzież ;) Myślę, że nie wyraziłyby aż tak dużego zainteresowania. Niemniej pomysły są fajne i warto by je wykorzystać. Będziemy nad tym myśleć! Kto wie...