piątek, 6 sierpnia 2010

Exploratorium

U góry widać fragment powierzchni Marsa chwilę po uderzeniu meteorytu (meteoroidu?), poniżej natomiast mój awatar został uwięziony (na moje życzenie) wewnątrz jednej z drobin użytych w symulacji ruchów Browna:
Exploratorium w Second Life to kolejne miejsce, które odwiedziłem wczoraj. Przypomnę, ż prawdziwe Exploratorium to muzeum położone w San Francisco, założone w 1969 roku przez Franka Oppenheimera. To, co je wyróżnia to swoiste przemieszanie ekspozycji poświęconych nauce, sztuce i ludzkiej percepcji. Druga sprawa to ogromny nacisk położony na interaktywność ekspozycji - co z resztą przekłada się również na internetowy wizerunek placówki. Wystarczy chociażby pobawić się tą prezentacją, lub którąś z tych.
Exploratorium jest również fundatorem portalu Museum Virtual Worlds, dedykowanego wykorzystaniu wirtualnych światów w praktyce muzealnej. Znalazłem tam między innymi wykaz edukacyjnych zasobów poświęconych wykorzystaniu Second Life do tworzenia wirtualnych wystaw. Wczorajsze zwiedzanie skończyłem przed tym namiotem:
O ile dobrze zrozumiałem wyjaśnienia oprowadzającej mnie przewodniczki jest on jednym z elementów tworzonej właśnie wystawy poświęconej średniowiecznym, arabskim nomadom. Niestety, walcząc z kompem (miał tego dnia kaprysy) nie wykonałem zdjęcia jego wnętrza - a naprawdę robi ono wrażenie. No, ale jeszcze nic straconego - będzie od czego rozpocząć kolejną sesję, wejście do SL jest w końcu na kliknięcie myszką i za free:)
Na koniec jeszcze parę linków, które trafiły mi się "przy okazji" myszkowania po tekstach związanych z Eksploratorium:
Avatar Reality - strona korporacji tworzącej projekt Blue Mars.
KULTUROZNAWSTWO KULTURA 2.0 GRY KOMPUTEROWE CYBERKULTURA - blog Radosława Bomby który jest asystentem w Zakładzie Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze UMCS.
UMCS - blog studentów tworzących wirtualny kampus Uniwersytetu Marii Skłodowskiej-Curie z Lublina.
Biblioteki w Second Life - Info Island - artykuł znajdujący się na Biblioteka 2.0

Brak komentarzy: