środa, 18 sierpnia 2010

Księżyca noc pokrótce ...

Powyższe wirtualne lądowisko misji Apollo 11 znajdujące się na obszarze należącym do Uniwersytetu Elon, znalazłem wczoraj dzięki wykazowi ekspozycji naukowych w Second Life. Właśnie go sobie przeglądam i porównując go z nieśmiałymi polskimi próbami, czy to realizowanymi przez UJ czy też Uniwersytet Marii Skłodowskiej-Curie po raz kolejny łapię się na tym, że chyba "trochę" względem Zachodu jesteśmy w tyle.
Dziś byłem w Muzeum, mamy już wstępny plan "bytomskiej nocy z Księżycem":
  • 11.30-16.00 - malowanie piaskiem kosmicznych krajobrazów
  • 16:00-17:00 - Księżyc w sztuce
  • 17:00-19:00 - zajęcia plastyczne
  • 17:00-18:00 - Księżyc w kulturze
  • 18 - pokazy oprogramowania służącego do prezentacji Księżyca.
  • gdzieś po 19 jeżeli pogoda pozwoli, obserwacje Księżyca, prowadzone przed gmachem biblioteki.
Wytłuściłem te punkty, za które odpowiadamy z Dorotą. Muszę jeszcze ustalić granice widoczności dla wieczornych pokazów Księżyca, oraz przygotować prezentacje, które będą szły na panelach dotykowych. Mogą być również potrzebne jakieś filmy, swoim stylem nawiązujące chociażby do tego, choć chyba niedościgły wzorem będzie produkcja Tex'a:
Trzeba będzie jeszcze również poszperać za sensownymi mapami Księżyca do wydruku oraz sprawdzić, czy da się kogoś zaprosić do telekonferencji na Skypie. Zobaczymy. Najważniejsze z zasobów, które przyjdzie mi przejrzeć odnotowałem sobie wczoraj. No i pozostaje jeszcze kwestia obserwacji. Z katowicką Deltą Optical już rozmawiałem - odpowiedź powinienem uzyskać do wtorku. Kto jeszcze potencjalnie pozostaje?
To tyle, jeśli chodzi o "księżycową noc" 18 września 2010.
Na zakończenie jeszcze temat "troszeczkę z innej bajki":
Szukając dodatkowych informacji o Planetarium Caerleon palnąłem literówkę, dzięki której znalazłem powyższy serwis. W sam raz do kolekcji, na którą na dzień dzisiejszy składają się teksty: Szukajcie, a znajdziecie, Nie tylko YSS II, Nie tylko YSS, Virtual astronaut oraz YSS.

Brak komentarzy: