niedziela, 1 lutego 2009

Galileo na Teacher's Domain

Powyższa grafika pochodzi z serwisu Galileo's Battle for the Heavens należącego do popularnonaukowego, amerykańskiego kanału TV Nova. Niestety, kanał ten (co zapewne da się obejść;) jest adresowany do amerykańskiego widza - pozostaje nam zatem obejrzenie ich na YouTube. Nie o Novej chciałem jednak pisać, lecz o serwisie Teacher's Domain, adresowanym do nauczycieli i zawierajacym przeszło 1000 zasobów (krótkich filmików quicktime, stron www, itp.). Materiały te są krótkie, treściwe i trafiające w sedno. Jeżeli chodzi o filmiki, to regułą jest możliwość wyświetlania ich z napisami, towarzyszą też im skrypty zawierające (z reguły 1 str. A4) omówienie poruszanych w filmiku treści. Serwis ten jest bezpłatny - wymaga jednak rejestracji. Jeżeli jej nie dokonamy, to jednorazowo możemy przejrzeć do 7 zasobów, co wystarcza do zapoznania się choćby z materiałami poświęconymi Galileuszowi. Wyboru dokonajcie sobie sami, ja tym czasem polecam króciótki filmik poświęcony galileuszowemu teleskopowi. Z niego wybrałem poniższe 2 kadry: Ten powyżej przedstawia ławę optyczną służącą Galileuszowi do testowania parametrów ulepszanego przez niego teleskopu, poniżej natomiast uchwyciłem pracę nad polepszeniem parametrów soczewek:
Uzupełniłem w nocy ostatnie tłumaczenia. Tym samym styczeń, poświęcony wprowadzeniu do obserwacji teleskopowych oraz Wenus w zasadzie mamy z głowy. Przed nami luty i wyprawa na Księżyc.

Brak komentarzy: