czwartek, 5 lutego 2009

Mikroobserwatorium i Bradford - stan na dziś.

Od Rok Astronomii: Luty
Cieszy mnie, gdy z Microobservatory otrzymuję takie zdjęcia jak to powyżej. Jeszcze bardziej zaś cieszy mnie informacja, którą przesłał mi dzisiaj Pan Lech Mankiewicz, że w ostatnim miesiącu ilość użytkowników z Polski którzy korzystali z tego portalu stanowiła 30% ogółu oraz 60% użytkowników z grupy deklarującej się jako "outside US". Na dzień dzisiejszy opiekę nad Mikroobserwatorium sprawuje portal edukacyjny EuHou Poland. Tekstami poświęconymi Mikroobserwatorium są tam:
"Surowe" wersje tych tekstów znajdują się u nas w następujących postach:
Informacje o Mikroobserwatorium w Internecie: software na astro4you, początkujący na astro4you, forumED.
Jeżeli chodzi o Teleskopy Bradforda, to dzięki Panu Lechowi mamy zgodę na tłumaczenia. Póki co, wykonałem sobie zrzuty ekranów, ciągle jednak nie mam jednoznacznej informacji zwrotnej na temat tego, jak długo w praktyce czeka się na zlecone zdjęcia. Jest tak w dużej mierze dlatego, że pogoda ostatnimi czasy na Teneryfie była cokolwiek "barowa", co w praktyce wykluczało pracę teleskopów. Odnotowuję sobie zatem kompilację danych dotyczących zleconych zdjęć oraz fragmentów statystyki portalu: Poniżej zaś linki do postów z udanymi zdjęciami: Doczekałem się Plejad, Niebo nad Teneryfą (2)

Brak komentarzy: