niedziela, 25 stycznia 2009

Niebo nad Teneryfą (2)

Jak widać nad Teneryfą niebo jest lekko zachmurzone:Mam jednak nadzieję, że dzisiejsza noc będzie pogodna. Widoczny powyżej budynek to Optyczna Stacja Naziemna (Optical Ground Station) należąca do Europejskiej Agencji Kosmicznej służąca między innymi do testów komunikacji optycznej pomiędzy nią a satelitą Artemis, obserwacji kosmicznych śmieci oraz obserwacji astronomicznych. Widok stacji został uchwycony przez kamerę znajdującą się na kontenerze zawierającym Automatyczny Teleskop Bradforda o którym pisałem w poprzednim poście. Tymczasem dzisiaj rano spotkała mnie przyjemna niespodzianka, otrzymałem bowiem maila z informacją że jedno ze zdjęć ze zleconej przeze mnie listy jest gotowe:
Grafikę powyżej zmontowałem na szybko w Paintcie. Pełny opis pliku zawiera również dane w formacie FITS oraz link do apletu umożliwiającego edycję podstawowych parametrów obrazu. Pozostaje czekać na zdjęcia z kolejnych obserwacji. Aktualna ich lista wygląda tak:
Dorzucilem do niej Wenus. Wykonanie fotografii Wenus zleciłem również w Mikroobserwatorium. Sądząc po pogodzie: jest pewna szansa na to, że może się udać.

Brak komentarzy: